fotó: Zirig Árpád

Az első filmtekercsem

2009.03.16. 22:32 | baowah | komment

Nyúlnyom Gergő kölcsönadta a Reflecta i-Scan 3600 filmszkennerjét, így végre be tudtam scannelni életem első filmtekercsének használható kockáit. Tizenkét évesek? Vagy csak tizenegy? Mindegy, képalkotásnak nem jók, de emléknek pompásak. Zenittel lőttem őket, valami Helios lencsével és asszem Foma filmre. A fősuli laborjában hívtam elő őket valami zavaros, agyonhasznált löttyben, majd a tekercs évekig porosodott egy hajgumival összefogva a fiókban.

A színes kép néhány évvel később készült, akkor nem hívták elő a fényképésznél, gondolva, hogy rossz - hát nem is jó, de legalább szándékos.

Szereplők: anyu, Erzsike néni, a portás, Éva, az egri herflis bácsi, Szücsi és a színes képen egy templomkert Litvániában.

 

Címkék: fotó 1998 zenit múlt reflecta

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr791006533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2009.03.17. 04:29:14

Bazmeg. Az én első 30 tekercsemen 1 értékelhető kép nem volt. Művész vagy, baszki.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.03.17. 07:52:16

afaaaszt - csak elotte elmondta apam, hogy mit kell csinalnom.

h. 2009.03.17. 10:55:32

ja, jó képek, de azért szívedre a kezedet, megvágtad őket most utólag, ugye? ettől függetlenül is jók, bár azt hiszem én nyomon követem az időszakaidat és látom a fejlődést.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.03.17. 11:10:07

vágni csak annyit, amit scanneléskor a keret kiad. amúgy csak egy pici kontrasztot kaptak, nem volt értelme hozzányúlni, mert minek?

B à la Brown 2009.03.17. 11:53:15

óóó, hargitai évaa:) dejó látni
a herflis bácsi? hmm - nem tudom, sztem él, de az idősíkok keverednek. a citerás biztos, arra emléxem:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.03.17. 12:41:13

@B à la Brown: na es a suketnema klarinetos a volgybol?

Tommi 2009.03.17. 22:05:15

A Zenit az jó. Apámnak egy '82-es Zenit ET-je van. Ha nem lenne pontatlan a fénymérője, akkor azzal fotóznék a digitgépem helyett...

yeti 2009.03.22. 17:29:17

Jópofa dolog a filmtekercseket hajgumival összetekerve tárolni.Én is így csikartam végig minden régi filmemet :-)

A színes képet meg szerintem az automata hívógép "értette félre",mivel túl sok rajta a fekete,ezért értékelte félresikerültnek.Ez velem is sokszor előfordult,főleg naplementéről készült képekkel.Pont ez volt az oka,hogy idővel átálltam diára,meg otthon hívott fekete fehérre........régi szép idők:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.05. 15:30:02

Zenit nekem is vót, 12XP, a legutolsó 58mm-es Heliossal. F2, multicoated lencse, most azt használom a Minolta D5D-n. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.05. 15:34:54

Ja, és a herflis bácsi nagyon kib.szott jó kép!
süti beállítások módosítása