fotó: Zirig Árpád

Batmobil

2008.08.20. 19:10 | baowah | komment

Ez a szerep nekem is újdonság, nem szeretek a kamera azon oldalán állni, ahol lencse van, pláne ha az mozgóképet rögzít. Az Indavideó házi zsenije, Polarbear rögítette-vágta a Honda DN-01 kis videóját. Akit érdekelnek részletek Rácz Tamás kolléga cikkét olvassa el.

Címkék: honda totalbike dn 01

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr15624979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xerxesz 2008.08.20. 21:21:36

Jó,

Mármint a videó.

A motort nemtom. Leginkább fura. De majd megném élőben.

hege 2008.08.21. 09:26:21

én még tegnap olvastam a cikket, megnéztem a videót is és csodálkoztam hogy ott valami ganús alak magyaráz, aki ismerős valahonnét :) amúgy tetszett. smink volt, vagy ilyenkor nem szokás? :)
a motor nekem gyanús, nem tudom összeegyeztetni az ortodox nézeteimmel, de alapvetően a fejlődést megállítani nem lehet. annyi csak, hogy lehet, hogy ténylegesen nagyon megelőzte a korát. ha lehet ezt még a mai rohanó világban. az, hogy csúnya, nem zavar, de valószínűleg ugyanúgy nem lehet vele jókat kanyarodni, m int egy automata váltós autóval (talán a DSG manuáls fokozatban még úgy-ahogy) normál közlekedésben meg biztosan kellemes.

grutabaga · http://grutabaga.blogspot.com 2008.08.21. 09:40:57

Siraly a video! Mikor lesz a TVben? Huzd ki magad!

Ez a motor nem az en vilagom. Nagyon nem tetszik a formavilaga.

grutabaga · http://grutabaga.blogspot.com 2008.08.21. 09:43:30

Ja meg annyit, ha mar automata, akkor inkabb az Aprilia Mannat probalnam ki. Ki is fogom...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.21. 16:05:45

a motor konsttukcioja nem engedi a ko kanyarodast, a valtoe tamogatja. lesz ez meg sokkal hetkoznapibb dolgokban is, mint ez.

ZsoltK 2008.08.21. 17:15:19

Hadd ugassak bele én is. Szvsz a kanyargás mint olyan nem nagyon függ a motorerőtöl, vagy a váltó konstrukciójától. Az XJ 750-es csodámmal nagyon jókat lehet csapatni, bár nem gyorsan de nagyon oda kell figyelni, hogy a határon tudjak menni a géppel és ez ugye élvezetet okoz :) Ugyanakkor a kis 150-es Vespámmal a világot meg lehet alázni ha kanyarokról van szó.

hege 2008.08.26. 08:16:52

A futóműtől és motortól teljesen elvonatkoztatva csak meg annyit: a valtótól nagyon sok függ kanyarban. Egy lassú automata a kanyar közepén visszavált gázra, nincs motorfék - szóval tempós kanyarokban komoly kihivás, nem az történik esetleg amit szeretnél. Kéziváltónál te adod meg a fokozatot és az marad is, amíg nem váltasz. Valamint van motorfék.
Általánosságban mondom. Ne menjünk bele, hogy vannak automata váltók, amelyekben vannak olyan üzemmódok, hogy... ugyanis az automata váltó gyártók tudják ezt és próbálják kiküszöbölni.
Nem tudom, a Honda mit produkálhat, de látatlanban biztos vagyok benne, hogy valami jelenség itt is van.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.26. 09:49:35

hege, ez fokozatmentes.
ha kezzel visskapcsolnal, ha ugy tartja kedved, meg akkor sem moccan meg. erdekes

hege 2008.08.26. 14:10:59

na!
mit értesz az alatt, hogy fokozatmene? talán folamatosan változtatható áttételü, vagy előre beprogramozott fokozatokat választhatsz. ha jól emlékszem, ez olyan többdugattyús deviáló tárcsa megoldás, mint az emelőtargoncákon pl. Ha jól emlékszem, a Winkler próbálta is szemléltetni a működését, talán a Linde tesztben. Tehát ez egy variátor hidromechanikus változata, ugyhogy végső soron automata üzemmódban kell, hog jelentkezzenek ilyen jelenségek, a manuális kapcsolgatást meg ebből a szempontból egyenlőre felejtsük el.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.26. 15:23:15

www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=5404&Page=1

fokozatmentes, hidraulikus. a nyomast az atpumpalt olaj adja, ennek az aramlasa adja a hajtast. vagyis nincsen rantas es visszapakolas, csak az atfolyo kereszmteszet valtoztatasa.

a fasz erti pontosan, de tenyleg nem rant es mozgat es libeg. total semleges valami. steril, de jo.

hege 2008.08.27. 08:54:05

Hát nem is az elven van a lényeg. Hogy pontosabban fogalmazzak, mert csak rohanva írogatom a kommenteket melóból, nincs időm szépen megfogalmazni: az automata üzemmódra értettem a megjegyzéseimet. A manuális váltás az a manuális váltót modellezi, max kicsit lassúbb lehet. Viszont automata módban már nem Te döntöd el, mikor kapcsol. Ezt szerettem volna érzékeltetni. És a DN01-et nem próbáltam ki (de most már rohadtul szeretném :)), de tudod, hogy minden cégautónk automata váltós (és elég színes a márkaválaszték), és jó pár váltót végigpróbálgattam, amíg erre a meggyőződésre jutottam. Én nem hajtok gyorsan, de szeretem a kanyarokat, és automata üzemmódban arra egy automata váltó szerintem nem ideális, kézi üzemmódban némelyik már elmegy.
Amúgy bcs a sok szóért, tulajdonképpen, inkább tényleg valahol kipróbálom azt az ufót és utána megbeszéljük, oksi?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.27. 11:21:47

oke, probald.

ebben az a lenyeg, hogy nem valt. csak huz szepen.
beteheted kezi allasba, hogy ott kapcsoljon, ahol te akarod, egy gombnyomas es pakk. isten igazabol tok mindegy...a lenyeg az, hogy bebokod automataba es onnantol rohadt geci sunyi modon teszi a dolgat. ennyi.

csak ettol paratlan szerkezet.

ommm 2008.08.28. 09:37:43

hmm...azt hiszem az Audi A4 Multitronic esetében szemléltette winkler a kúpos-tárcsás "fokozatmentességet"

hege 2008.08.28. 15:36:53

cső ommtestvér!
azt igen, de az mechanikus áttétel, a Linde itt van, most már utánanéztem: totalcar.hu/tv/041016/
Most nézem a tesztet, de szerintem benne lesz. Van különben leírás ilyen motorokról bőven a neten.

ommm 2008.08.28. 20:02:41

Szeva Hege!
Végeredményben úgysem bízok az ilyen "helyettem gondolkodós" miskulanciában

pmezey · http://pmezey 2008.09.07. 11:19:21

Árpád ezzel a véleménnyilvánításával felkerult a Honda korozési listájának csúcsára. Vajon mit adnak Baowah fejéért, amiért tonkrezuzta a Honda jovoképének(vagy jovogépének) tokéletesnek hitt mítuszát?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.09.07. 13:47:17

jo az a gep, de semmi sem tokeletes

pmezey · http://pmezey 2008.09.14. 11:38:12

Áruld el nekem, mi lóg a motor alatt, mikor oldalstenderen áll? Nem birok rájonni, de valami láthato a videón. De mi?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.09.15. 05:15:22

mikrofon :)

rossz volt a mikroport.
süti beállítások módosítása