fotó: Zirig Árpád

Új söprű söpör valahogy...

2008.03.27. 22:27 | baowah | 16 komment

Na, szóval...Kifutottam a klubba, körülnézni, hogy mi újság. Jelentem, megindult a belső vízvezetékezés, záros időn belül kinyit az NFG, ugye Pista?

Próbálgattam a Nikont, azt hiszem, ezzel is lehet beteg, minimálfényes képeket készíteni, pláne, ha a földön fetreng egy reflektor. Szóval, itt az első három fotó a d70-el, nem világbajnokok, de hát egy kicsit más arányokban muzsikál a manuálja, mint a Kodakon. Gregi még tegnapról, a fejét fogja a lencse elől, meg két mai, Lelle meg pille. És Gregi 1600 ISO, számomra a bridge után felfoghatatlan.



Címkék: nfg lelle nikon

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr34399873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.27. 23:03:33

No, azért én már most is látok különbséget. Nagyobb a kép dinamikája még a magas kontraszt ellenére is, és lesz az még jobb is, ha elkezdesz barátkozni a RAW-val és a Nikon Capture NX-szel. ;-)
Na és lassan itt van az ideje nagyobb méretű képeket is feltenni, esetleg EXIF adatokkal. ;-)

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.27. 23:16:42

Látom, tettél még fel egy kis ráadást. Majd javaslom, hogy nézd meg mit tud a Nikon D300 és főleg a D3. Ott fog csak leesni az álkapcsod. Elég ha annyit mondok, hogy utóbbi maximuma ISO 25600 és még ott is használható képet produkál! Az +6 EV pl. az eddigi Kodakodhoz ami olyasmi, mint hogyha F8-as rekeszt F1.0-ra állítanád! Egyes fénykpezőgépeknek 6EV nincs meg az egész dinamikus tartományuk...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.28. 08:07:38

oo megnezhetem, de minek? egyelore meg ez is terra incognita .)

ommm 2008.03.28. 08:47:52

RAW, RAW
über alles

orbit · http://orbanbalage.com 2008.03.28. 10:04:13

az EXIF-et én is akartam mondani :)
az NFG meg yeee

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.28. 10:31:50

exif? meg mit nem :) vagyis minek az? miert szeretnetek?

Pixelmaster 2008.03.28. 12:56:26

iso, rekesz és zársebesség... miért miért :) mert alap.
mindíg tanul az ember, tapasztalat megosztása... opensource :D

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.28. 14:04:14

opensource, opensource....
azt ne mondjátok, hogy ti mind opensource cuccokat használtok (gimp-et linuxon), vagy fizettetek a fotošopér (tisztelet a kivételnek)
meg osztán má mé kéne elárulnia? hogy mindeki tudjon ilyen képeket csinálni? ez benne a lényeg! én se adnám ki az exif-et.

a tapasztalatcserét azért aláírom. tanulni így a legegyszerűbb. de az más tészta.

Pixelmaster 2008.03.28. 20:30:12

"meg osztán má mé kéne elárulnia? hogy mindeki tudjon ilyen képeket csinálni? ez benne a lényeg! én se adnám ki az exif-et. "

ezen most majdnem felhuztam magam... egy kicsit, szinte vártam, kiváncsi voltam kifog ilyen kommentet leadni. nah mindegy, nem engem jellemez.

azért mert valaki tudja az adatokat, még nem fog tudni ilyenképeket csinálni, mert nem biztos hogy van ilyen rálátása a dolgokra, mint pl. baowah-nak, amit meg is dicsértem, hogy van érzéke hozzá.

nem beszélve arról, hogy tőle tapasztaltabbak tanácsot adhatnak neki, hogy hogy lehet mégjobb ha esetleg nem azokat a beálításokat használta volna. vagy ezek szerint ide csak baowahtól tapasztalatlanabbak írnak... ?

érdekes hozzá állás ferencke...
és sok embere tipikus, boszantó.

már csak az szomorítana el, ha baowah osztaná a nézeted
és amugy a tehetéség teszi a különbséget

u.i.: az opensource rész pedig poén volt, mert már előtem is használták, ott volt a mosoly...

azt hiszem felhuztam magam :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.29. 08:02:01

pixelmaster ne stresszelj...:)

az exif adatot honnan lehet eloszedni?

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.29. 12:30:06

nem akartam felbosszantani senkit, pixelmaster.
lehet hogy csak nem volam világos...

"exif? meg mit nem :) vagyis minek az? miert szeretnetek?" -baowah ezt a kijelentését hivatott a posztom megvédeni.
ha valaki nemakarja kiadni a titkát, hát ne tegye!

más:
én is úgy tanultam fotózni, hogy mások válla fölött kukucskáltam. nem szégyen ez.
és a képeim titkát is kiadom bárkinek, aki kiváncsi rá (simán lustaságbol nem írom ki a képek mellé a részleteket).

"azért mert valaki tudja az adatokat, még nem fog tudni ilyenképeket csinálni" -pontosan.

nem abba a kategóriába tartozok, ahova besoroltál...

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.29. 17:00:27

RP, gondolom Adobe Photoshopot hasznalsz. Ebben sajnos nem tudom pontosan hol van ez a funkcio, de keress olyasmit, hogy az EXIF adatok megorzese, vagy EXIF adatok modositasanak tiltasa/kikapcsolasa, es akkor majd ha kalsszikusan Save As-en kereszt-l fogsz menteni, az adatok benne maradnak a fotoban, aztan aki tudja mikepp, az mar megnezi.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.29. 17:05:03

Megneztem a CS3-ast, ott mar alapbol meghagyja az EXIF-et, de vannak valamilyen beallitasi lehetosegek az Edit - Preferences - File Handling... menuben, szerintem ott nezz korul. ;-)

Pixelmaster 2008.03.29. 20:00:59

ennek örülök Ferencke.

én is kukucskáltam néha, de nem az vitt előre, fotozni kell, sokat.. gyakorlat teszi a mestert, és ez nem üres blabla :)

amugy kell a francnak az egész exif adat, mint irtam max. a záridőt rekeszt és az iso-t feltünteni és kész :) az csak három szám ámit beírsz a uj blog nyitó szövege után és csá :)

számomra az is oké ha nem írod be, csak ne legyen ez az ok, hogy azért "hogy a másik ne tudjon ilyen képet csinálni"

infraview ez ingyenes, vagy az ACDSee is megmutasa az
ezeket az adatokat,
a photoshop pedig file > file info >camera data 1
és az advenced fül :)
nah egyenlőre ennyi.
üdv banda

rozsdas boko 2008.04.02. 11:14:01

www.kenrockwell.com Ismeritek? A tech rovatban leirja, mit gondol az 'uj sopru' a 'RAW uber alles' es hasonlo temakrol. Kulonosen idevag, hogy nikonista.
udv: rb

e1 · http://beszoltam.hu 2008.04.08. 18:56:57

Szerintem Kent nagyon rezerávval kell venni...
süti beállítások módosítása