fotó: Zirig Árpád

Vízszintesen a levegőben, avagy milyen tükörreflexest vegyek?

2008.03.24. 09:55 | baowah | 42 komment

Ugyebár a sportfotózás egyik alapja a szem és izgalmas esemény mellett a jó fényképezőgép. Kell kiváló optika, gyors reagálású mechanizmus és még néhány apróság. Hülyének is nézett sok profi sajtófotós, ahogy a szaros Kodakommal köztük trappoltam, hogy Németh Kornél MX1 versenyzőt lefényképezzem egy Totalbike cikkhez. Bizony nem egy expozíció volt, ahol hiába követtem a motort, vagy próbáltam kiszámítani, hova érkezik - simán kirepült a KTM a képből. Hála Istennek egy galéria összejött, ez pedig a két kedvencem.

Jó hír, ha Isten is úgy akarja, jövő héten rendelek valami digitális tükörreflexest. Van esetleg profi fotós látogatóm? Örömmel venném tanácsát egy nem túl drága, egészséges, belépőszintű masinára.

Címkék: németh kornél mx1

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr16394256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zubby · http://pixel.zubby.hu 2008.03.24. 10:22:55

Profi fotós ugyna nem vagyokde én is hassonló dilemában voltam úgy 1/2éve, Én a Canon EOS 400D jét választottam, és eddig maximálisan meg vagyok vele elégedve.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.24. 10:33:05

kossz a tippet! en Nikon, Olympus es Sony /ex konica-minolta/ vonalon agyaltam eddig.

mpeterke · http://mpeterke.extra.hu 2008.03.24. 13:12:25

Én is inkább hobbyfotós vagyok és egy Canon EOS 350D-t nyúzok már jó ideje és eléggé meg vagyok vele elégedve. Egy 50mm-es fix objektívvel kiegészítve már fedett sportfotózásra is alkalmas. Viszont nemrég tartottam a kezemben egy Nikon D80-at is és arról sem tudnék semmi rosszat mondani. Nagyon jó kis gép az is.

htibi · http://www.htibi.ini.hu 2008.03.24. 19:17:36

Megzakkantál ? Te profi vagy bmeg !

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.24. 19:44:12

marmint ki zakkant? zubby, mpeter vagy en? :D

orbit · http://orbanbalage.com 2008.03.24. 23:46:39

én most rendeltem D40-est, Ken Rockwell (nem mondd semmit a neve, de sok írását elolvastam, szerintem érdemes) is erre esküszik:
www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm
a kollégámnak szintén Canon 400D-je van, ő is meg van elégedve vele, az egy kicsi "jobb" mint a D40.

htibi · http://www.htibi.ini.hu 2008.03.25. 06:48:54

Baowah ! Ha a tied a blog és a korábbi képeket -amik miatt ide járok- te csináltad akkor neked irtam !

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.25. 07:15:35

velemenyed, megha ha kicsit tulzasnak is erzem, nagyon megtisztelo, köszönöm.

ferke 2008.03.25. 08:35:44

Szia RP! Utolert teged :) !
Ha akarod erezni-hallani a tukor csattanasat, akkor nikon!sem olympusnal, sem canonnal nem talalkoztam olyan filingel exponalas kozben mint a kis D40esemnel. ha gondolod, valamikor kezedbe adhatom csekkolasra, nekem a fogasa is sokkal jobban bejon mint a tobbieke. persze izlesek es pofonok. a kepminoseg tekinteteben nem nagyon tudok nyilatkozni, csak a fotozas elmenye volt meg masik gepekkel, de ha ugyis belenyulkaszol PS-el, akkor szerintem elhanyagolhato a kulonbseg.
ui: amiota nalam van egy felig mukodo filmes praktica, inkabb azt viszem magammal :)

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.25. 09:07:14

ferke!
jajj de örülok, hogy más is nyúzza még a Prakticát!
most én is kitettem a nikont a tatyóból, és a jó oreg MTL-5öst hurcolom magammal.

www.praktica-users.com/cams/l.html

Baowah!
tudom, hogy a Sony felé kacsintgatsz, de ha mégis Nikon, akkor azért a d40-estől legalább egyel fejjebbi szériát válassz! meg fogja háhlni magát.

ferke 2008.03.25. 09:53:47

igen-igen! MTL5, egy nem allithato rekesszel, beragadt szegeny 1,8-on, meg nem szedtem szet, de a tulajdonos javasolta, hogy probaljam meg :O! en inkabb a szervizre szavaznek, csak nem tudom, mennyiert javitanak. eddig egy tippet kaptam, pozsonyban a prolaika uzletben.

ferenckenek abban teljesen igaza van, hogy eggyel feljebbi szeriat valassz, de az mar nem belepo szintu lenne...talan.
mindenkeppen megeri fokuszmotoros testet venni ! most picit savanyu szajizzel nezegetem az obik kozti arkulonbsegeket!

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.25. 10:46:58

ferke!
a prolaika nem rossz, de tudok egy jó szakit Újvárban (NZ), aki ügyes és megbízható. (tőle vettem a Peleng-et)
amúgy a reteszt ott hon is meg lehet csinálni, csak marhasok türelem kell hozzá, meg egy pici csavarhúzó. (magam is csináltam már párat)... na meg a jó objektív kevés alkatrészből áll. ez kicsit könnyít a dolgon.
az 1,8 nemrossz fényerő. 50-es alapobi?

ha esetleg nekifognál magad, tudok pár jótanácsot.
...mondjuk sörér cserébe :-)

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.03.25. 11:57:03

én ugye elfogult vagyok a nikon irányában, de inkább a d80-ast javaslom én is. jéel barátunk nemrég vett, és én eléggé meglepődtem a képminőségén, durván veri a d70-emet.

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.03.25. 11:58:09

ja, és a legszebb tükörfelcsapás hangja a d300-nak van. nem tudom másként megfogalmazni: szexis :)

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.25. 23:23:57

RP tudja, hogy én is Nikonos vagyk, de megpróbálok objektív maradni (ki lesz a vaku? :D). Szóval D70, illetve D80 volna az igazi RP-nak, de szerintem nagyon sokat számít az, hogy mekkora a költségvetése. Ha van zseton, akkor nincs mese, meg kell venni a D300-at. Volt a kezembe, kellemmes hallgatni azt a tökröt, de nem ez a lényeg (bár nálam a 350D/400D hangja már pontlevonást jelent).
Szóval két dolgot szögezek most le:
1. Egy profi sem mondja meg mit vegyél, mert azoknak gőzök sincs arrról, hogy a low-end tükrösöknél éppen mi a menő. Ők ezekkenl nem törődnek, nem ismerik.
2. Soha sem vázat kell választani, hanem márkát. Ha most veszel egy Nikon/Canon/stb. vázat az összes technika a jövőben amit hozzá veszel ilyen márkájú lesz (esetleg 3rd party). Szóval ne a vázat nézzétek, mert azt relatíve hamar lecserélitek, hanem az objektíveket azok kínálatát és azt, hogy idővel mi lesz az az irány amerre fejleszteni lehet (pl. e alsó kategóriában a Canon kínálata gyenge, de profi cuccnál viszont nagyon jó). Szóval azt nézzétek, hogy merre akartok fejlődni, milyen fókusztávolságú objektívek lesznek a következőek, amelyekre már most fáj a fogatok és az szerint kell gépet venni. Az,. hogy most X gép képzaja nagyobb 5%-kal az teljesen mellékes, mert a végeredeményen minimálisan látszik meg, viszont az, hogy később nem tudtok rendes objektívet venni, az nagyon látható lesz a képeken és még érezhetőbb a fotózáskor. DSLR rendszer gondolkodjatok, ne fényképezőgépben!!!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.25. 23:52:50

jol mondod Ivan.

ugy nez ki, hogy ezt valasztom:
www.digimarket.sk/fotoaparat/sony-dslr-a100-sigma-18-125.php

ez az obi ugyan eleg nagy zoomos, de eleg jokat irnak rola, ezt tudom univerzalisan hasznalni. A konica minolta optikak hasznaltan jo aron vannak, mind szepen rapasszola sonyra, es ugy nezem, hogy eleg komolyan gondoljak a jovore nezve is a projektet,

es ami nem mellekes vannak modelljeik hova tovabblepni, de van a konican keresztjul multjuk is, ahhonan van mariteni. ahogy a teszteket nezem az Alpha 100 egy picivel tobbet tud mint a markatarsak, ez a szint nekem ugy erzem h eleg. a jovoben pedig ehhez is vehetek orosz halszemlencset, es sok fixoptikat is, boven van beloluk a hasznaltpiacon.

Pixelmaster 2008.03.26. 00:08:33

"baowah · baowah.blog.hu 2008.03.24. 10:33:05
kossz a tippet! en Nikon, Olympus es Sony /ex konica-minolta/ vonalon agyaltam eddig. "


only Nikon vagy Canon ha a profik közé akarsz tartozni :)
kifejtheted volna hogy kb. mennyit szeretnél rászáni :)

u.i: én anno a pixmania.com-ról rendeltem a Nikonom, jóval olcsóbb mint sima üzletekben és vannak jó kis pakkok is :) jobb obi, plussz elem, plussz táska ilyesmi :)

üdvözletem

Pixelmaster 2008.03.26. 00:17:12

oupsz, benéztem...
most látom az utolsó kommentet .. hogy sony... :)
a kodak az eddig milyen gép volt ? :) típus ? :)

és egyetértek E1 hozzászólásával :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 00:35:29

a kodak nem volt, meg van is. Z650, 10x optikai zoom, 6 mpx. minden kepem ezzel keszult itt a blogon. vagyis az elejen meg volt yashica filmes is. meg majd nemsokara lesz minolta Hi-Matic.


A sonytol nem felek, a Nikonban is Sony ccd van. vagyis ami az alphaban alap, az a nikonnak csak a magasabb kategoriajaba kerul bele. Groszi rabeszelt a Sonyra, most mit tegyek .)

Pixelmaster 2008.03.26. 07:03:20

nem is a CCD csipről van szó :) én is először beleszeretem a sony alfába... aztán kezembe vettem és addig tartott :)

amugy azért huzom a szám a sonyn, mert a sport fotozást említeted, és arra a nikon nagyon jó :) olyan villámgyors éleségálítást mutason nekem valaki :)

de viszont, olvastam hogy mennyi mindent lehetne venni ehhez a sonyhoz, objektívek.. helszem, öreg obik, meg miminden volt ott a felsorolásban, szóval ilyen téren nem szólok bele :)

de az olvastak után, tuti hogy nem Canon kell neked :)
nahjóh, rád bízom :D

üdvözletem

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 07:09:34

na jo--a sportfotozos nekem az, hogy neha lefenykepezek egy-egy halado/kanyaraodo/ugrato motort :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 07:12:37

de nyugi, canon tuti nem :) aaaaz a gond a nikonnal, hogy d80ra nincs most della. d40-d60 meg az af-s obik miatt nem kell. Az olcsobbik nikon most nagy atbaszas. tudom en am, h milyen jok, nem vitatom. csak ugy velem, azt hiszem nem alaptalanul, hogy ebbe a 20000 Sk-s korben nem ok adjak a legjobb szolgaltatast.

Pixelmaster 2008.03.26. 08:46:02

hát akkor áldásom a sonyra :D és hát akkor várom majd az uj képeket az új géppel ;)

és van rálátásod a fotozásra így a képeket ellnézve :) szóval irigykedek
üdv :)

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.26. 09:03:55

sztem csináld azd, hogy körbejárod a haverokat, és kézbeveszed mindenkiét... (az a rossz, aki rosszra gondol! :-)
e1-nek igaza van. a képminőség fontos dolog, de elhanyagolható a külömbség a márkák között.
egy jó üveget nem fogsz soha lecserélni. a testet mögötte lehethogy.
pl. a d80-as nikont sokkal roszabb kézben tartani mint a d70s-emet. pont azért, mert kicsi.
nem utolsó szempont a környezetedben lévő kölcsönkérhető obil száma.
(szal vegyél nikont, vedd meg rá a 16-os Zenitart, és add kölcsön!!!)

Pixelmaster 2008.03.26. 09:13:02

ferencke :DDD
az nekem is jöhet, mert nekem is D70s- em van :D

és a D80 tényleg nagyon gagyi vázra :-/

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.26. 09:49:34

RP, még esetleg ha javasolhatok egyet: vegyél használt vázat. Ha valahol szerzel egy D50-et, esetleg D70-et jó áron setobjektívvel (18-70), az nagyon jó kauf lehet. D50-nek van saját motorja is, szóval nem gond az AF obi sem, ráadásul a Nikonoknak van számlálója, ami rögzíti, hogy mennyi képet lőttek a géppel és kiolvasható egyenesen a fotó EXIFéből (pl. én tartok 52 ezernél). Aztán ha némi szerencséd van, talán szerezhetsz egy öregecske D100-at is jó pénzen. Nem csúcsmodern, viszont strapabíró, annakidején profi váz (állítólag Gibbó is ilyenbe nyúzott bele 400 ezer képet és még ma is megy). Egy ilyen használt gépet objektívvel (D50-D70s) szerezhetsz kb. a D40-60 kit árából és már egy kategóriával feljebb mozogsz. Azután majd eldöntheted, hogy merre tovább. Szerintem nagyon hamar fix fókusztávolságú objektíveket fogsz venni hozzá. :-)

Sigma: figyelmeztetni szeretnélek, hogy vigyázz, nagyon nagy a szórás. Két egymás mellett álló doboz a boltban lehet a Sigma esetében két minőségkategória közti különbség azonos objektív esetén is. Sajnos a Sigmák minőségellenőrzése nem egy csúcs és ha nincs szerencséd könnyen kifoghatsz rosszul fókuszáló darabot (FF/BF), vagy olyat, amelynek egyszerűen lágyak lesznek a képei és szűkítened fog kelleni a rekeszt. E téren a nem 3rd party, azaz gyári objektívek megbízhatóbbak. Sokan kezdtek Sigmákat és hasonló cuccokat vásárolni paraméterek szerint, aztán szép lassan áttértek csak Nikkor, vagy más gyári objektívek használatára.

Sony képérzékelők: ehhez van egy hozzáfűznivalóm. Magam írtam feljebb, hogy nem számít ha van némi különbség A és B érzékelő között, de a Sony egy cpéci eset. Tény, hogy ők maguk gyártják a CCD-ket, de sajnos nem képesek belőle kihozni a maximumot. A D80, D200 és most nem tudom fejből mely Sony fényképezőgépek ugyanazt a képérzékelőt használják, és érdekes módon a Nikon képei sokkal jobb minőségűek, főleg ami az élességet és képrészletességet illeti, ugyananyi, vagy kevesebb képzajjal. Itt gyakorlatilag a többi elektronika és a firmware minősége adta a különbség lényegét. Az új Sony gépeket nem ismerem, de mindenképpen odafigyelnék erre, mert ha egy gyártó nem képes a saját érzékelőjéből kihozni a maximumot, az nem jó jel.

Objektív csere-bere: nem egy utolsó szempont, hogy az szerint is érdemes válogatni, hogy a környezetünkben mivel fotóznak a többiek. Objektívek/vakuk kölcsönzése, tapasztalatok cseréje nagy szerepet játszhat a későbbi jó felszerelés kiválasztásában. Ha ma vennék gépet (amikor már sok embernek van a környezetemben DSLR masinája), akkor erre azért helyeznék egy 10-20 százaléknyi hangsúlyt.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 11:36:52

az a bajom, hogy ockodom a hasznalt elektronikatol.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 12:28:38

na jo ezt a hasznaltosdit eppen most merlegelem :)

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.03.26. 12:35:12

esetleg egy d200 használtan? az is egy remek masina...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 12:43:41

a motorjaimban nincs is villany :) vagyis olyna ami zavarna, ha elromlik :)

ferencke · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.03.26. 12:59:17

egy d200-asért már adom is ad70s-emet! fol is fizetek rá!

de a bal vesémet simán odaadná azért a kameráért amivel ezeket csinálták: www.texasjim.com/NASApix/NASA%20pix.htm

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2008.03.26. 13:26:59

na, ide valszeg nem kell polárszűrőt vinni ;)

nincs eladó d200-am, csak tippet akartam adni, de bárhol rákereshetsz...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 13:45:03

ma reggel vittek el egyet a prolaikabaol. este megyek megnezek egy hasznalt d70-et

e1 · http://beszoltam.hu 2008.03.26. 14:35:57

Előbb játszottam egy D3-mal, rajta egy 85/1.8-cas obival. :-P

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.26. 14:40:02

aszondja e1, hogy zsir a d80, hat akkor megyunk erte .)

Pixelmaster 2008.03.26. 16:49:47

mégis csak Nikon lesz belőle már látom :P

jéel · http://laci.blog.hu 2008.04.08. 11:34:31

Igy ismeretlenül is a D80-ast tudom ajánlani, nekem nagyon bejött. Előtte zselex D70-ese után folyt a nyálam. Amúgy meg - közhely következik - az a lényeg, kinek a kezében van a gép. zselé pölö szerintem egy megfelelően elsötétitett gyúfásskatulyával is jobb képeket csinálna, mint én.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.04.08. 18:49:00

Asszem már kicsit késő ajánlani, de tény, hogy jó gép az. ;-)
süti beállítások módosítása