Teljesen véletlen, hogy újra lemegyek autósblogba. Aki utálja a kocsikat, attól elnézést kérek. Talán ők is rájönnek, hogy ezek a képek azért vannak itt, mert én is utálom az autókat. Vagyis magát az ipart, és azt, amerre tart.
Vili riasztott, hogy Gyuribaánál a műhelyben egy fototéma fekszik darabokban. Számukra is hihetetlen volt, hogy a hengerfejpakolás cseréjéhez az egész motort ki kell venni. Mivel szegény szerencsétlen tulajt már mindenki elhajtotta a "brébe", Gyuribaá volt olyan lélekkel teli, hogy szétkapta a Reugeot 307-est. Az elején optimista volt, a közepén hitetlen, a végén pedig döbbent. Igen, 2008-ban itt tartunk: vedd meg, hajtsd szét, dobd el, vegyél másikat. És környezetvédelemről papolnak, füstről, ólomról, erről-arról. Mi történik eközben? Mivel fűtjük a kohókat? Honnan van műanyag? Hány marha tolja a metánt a bőrülésért? És még vagy 37 kérdés. Nem terveztem én ilyen összefüggéseken gondolodni, senki sem tervezi. Fogyasztani kényelmesebb.
Volt már itt a blogon francia kocsi, a kis sárga-fekete Kácso. Azt bárhol, bárki megjavítja. Most itt egy Peugeot, amit sehol, senki nem akar megjavítani, még a szakszerviz sem. Mi történik? Hehe, nem volt elég Trianon? Franciaország most mindenkivel kitol, és röhög a markába?
Ez nem Kacsa
2008.03.14. 00:30 | baowah | 61 komment
Címkék: peugeot 307 gyuribaá
A bejegyzés trackback címe:
https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr2380156
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szomorutojas · http://tojas.freeblog.hu 2008.03.14. 08:23:22
Arról a Tiranonról nincs fotótok? Az is Peugeot?
mákospite 2008.03.14. 08:37:21
Nem tudok sajnálni senkit, aki autó formájú műanyag marketing terméket vesz súlyos milliókért. Az ilyen egy lúzer. Mondhatni egy fasz. Autókat a '90-es évek elejéig gyártottak, oszt annyi. Aki meg beugrik a marketingnek, az fizessen!!!
Sajt 2008.03.14. 08:46:22
Bezony. De ez azért mindig is sajátossága volt a francia kocsiknak (csak így, kocsi, mert az autó az máshol kezdődik...). Mindig azt mondom, hogy pl. 30-40 éves német autókat látni, ugyanilyen korú franciákat nem nagyon.
Andor 2008.03.14. 08:48:40
Én is bedőltem.
Vettem autót részletre, három év után több volt az adósság rajta, mint a piaci értéke.
Soha többet.
Egy 37 éves bogárhátúval járok, aminek még biztosan van 10-15 jó éve. Lehet, hogy nem készült 90%-ban újrahasznosítható anyagból, de ki a fene akarná újrahasznosítani???
Vö. kólásüveg vs. pillepalack.
Akkor melyik a környezetbarát autó? :)
Vettem autót részletre, három év után több volt az adósság rajta, mint a piaci értéke.
Soha többet.
Egy 37 éves bogárhátúval járok, aminek még biztosan van 10-15 jó éve. Lehet, hogy nem készült 90%-ban újrahasznosítható anyagból, de ki a fene akarná újrahasznosítani???
Vö. kólásüveg vs. pillepalack.
Akkor melyik a környezetbarát autó? :)
XYBeR 2008.03.14. 08:51:58
imádom, amikor mindenki ilyen okos. bizonyosan mindenki 197x-es autóval jár az olvasók közül. én egyébkénd a botond kisteherautóra esküszöm
XYBeR 2008.03.14. 09:07:39
egyébként
Dr Kangörény 2008.03.14. 09:09:51
Andor, gratulálok! Biztosan te is megteszel vele egy évben úgy 50-60 ezer km-t és a két gyerekedet is be tudod ültetni a kocsiba, ráadásul nyugodtan közlekedsz és nem félsz attól, hogy ha valami barom beléd megy, akkor ott haltok meg a kocsiban.
Beren 2008.03.14. 09:10:18
Csak japánt! Ha valaki nem akar szervizbe járni mást ne vegyen.
butcher 2008.03.14. 09:13:01
Ez annyira gyerekes. Mindig azok pofáznak hogy szarok a mai autók, akiknek csak használt szar roncsokra van pénzük. Az irigység érdekes dolgokat hoz ki ezekből az emberekből.
mákospite 2008.03.14. 09:16:49
XYBeR: nálad nem nehéz okosabbnak lenni. Volvo 480-asom van, 1990-es, és köszöni, kiváló állapotban van. Nevetve suhan el a sok műanyag szappantartó mellett. Csak vágyhatsz egy ilyenre!
Andor 2008.03.14. 09:19:53
Görény: Nem, természetesen nem autózom ennyit, épp azért nem érte meg a részletre vett kocsit fenntartani.
Nem tudom, feltűnt-e, de nem oktattam ki senkit, csak elmondtam a saját tapasztalatomat. Nem ítélem el azt, aki új kocsival jár, és azt is elfogadom, hogy másnak, más élethelyzetben racionális döntés lehet. Nekem nem volt az.
Butcher: irigységről pedig tényleg szó sincs. Miért kellene irigyelnem azért valakit, mert új autóval jár? Én is próbáltam, nem olyan nagy flash, legalábbis nem sokáig.
Nem tudom, feltűnt-e, de nem oktattam ki senkit, csak elmondtam a saját tapasztalatomat. Nem ítélem el azt, aki új kocsival jár, és azt is elfogadom, hogy másnak, más élethelyzetben racionális döntés lehet. Nekem nem volt az.
Butcher: irigységről pedig tényleg szó sincs. Miért kellene irigyelnem azért valakit, mert új autóval jár? Én is próbáltam, nem olyan nagy flash, legalábbis nem sokáig.
wagabound 2008.03.14. 09:20:07
Igen, itt tartunk: vedd meg, hajtsd szét, dobd el. Na és? Mégis, mi másból élnének ma meg a gyártók, ha nem ebből? És azért gondoljunk arra is, hogy a gyártóknál a MELÓS is ebből él!
mákospite 2008.03.14. 09:20:15
butcher: te egy fasz vagy. Új Toyotám is van, képzeld. Színtelen-szagtalan, steril. Igaz, ez ugyan tényleg nem nagyon romlik el (viszont minden más csesződik el, még a "precíz németek" autók is).
Szóval nem szeretem. Nem fog elmenni 400e km-t generál nélkül, mint a régi Volvom. Na? Erre mit lépsz, nyuszifül?!
Szóval nem szeretem. Nem fog elmenni 400e km-t generál nélkül, mint a régi Volvom. Na? Erre mit lépsz, nyuszifül?!
rdc 2008.03.14. 09:25:01
Irigység... Én vehetnék akár két jó minőségű kocsit is készpénzre, de nem teszem, mert jól megvagyok a biciklimmel. Ha néha nagyon-nagyon szükségem van autóra, bérelek.
Persze majd ha lesz gyerekem, lehet, hogy elgondolkozok rajta, mert egyelőre Budapest nem Berlin, ahol biciklin hordják a porontyokat iskolába, játszótérre... :(
Persze majd ha lesz gyerekem, lehet, hogy elgondolkozok rajta, mert egyelőre Budapest nem Berlin, ahol biciklin hordják a porontyokat iskolába, játszótérre... :(
Andor 2008.03.14. 09:30:58
Ja igen, biztonság:
Valószínűleg biztonságosabbak a mai autók. Legalábbis egyhangú vélekedés szerint. Ennek ellenére elgondolkodtam, amikor a szemem láttára ütközött frontálisan két 80-as évekbeli kocsi, egy Ascona és egy Golf II-es, a becsapódáskor is min. 60-nal. Mire kiszálltam, hogy összeszedjem a szétszóródott testrészeket, már mindenki a saját lábán állt, 4 emberből egynek kisebb zúzódásokat okozott a biztonsági öv, más baj nem történt. Légzsák, ABS és a többi kütyü természetesen nem volt, csak be voltak kötve.
Nem tagadom, ezek hasznos dolgok, én is az ABS-nek köszönhettem, hogy nem szálltam beléjük. De azért néha elfelejtjük, hogy 20-25 éve is tudtak autót tervezni és gyártani...
Valószínűleg biztonságosabbak a mai autók. Legalábbis egyhangú vélekedés szerint. Ennek ellenére elgondolkodtam, amikor a szemem láttára ütközött frontálisan két 80-as évekbeli kocsi, egy Ascona és egy Golf II-es, a becsapódáskor is min. 60-nal. Mire kiszálltam, hogy összeszedjem a szétszóródott testrészeket, már mindenki a saját lábán állt, 4 emberből egynek kisebb zúzódásokat okozott a biztonsági öv, más baj nem történt. Légzsák, ABS és a többi kütyü természetesen nem volt, csak be voltak kötve.
Nem tagadom, ezek hasznos dolgok, én is az ABS-nek köszönhettem, hogy nem szálltam beléjük. De azért néha elfelejtjük, hogy 20-25 éve is tudtak autót tervezni és gyártani...
kenyszerjogasz 2008.03.14. 09:31:39
mondanám, hogy járjatok gyalog.
csak hát manapság a márkás cipőim sem bírják tovább másfél évig.
asszem inkább maradok ott ahol vagyok
csak hát manapság a márkás cipőim sem bírják tovább másfél évig.
asszem inkább maradok ott ahol vagyok
John Beehive 2008.03.14. 09:44:00
Valahogy a két korszak jobb dolgait kéne összehozni: tartós autó a mostanság szokásos biztonsági felszerelésekkel. Ja és a régi autók súlyával. Én nem bírom felfogni, hogy egy középkategóriás autónak miért kell másfél tonnásnak lennie. Értem én, hogy a biztonsági eszközöknek súlya van, de az elmúlt 50 évben felfedeztek/feltatláltak egy-két, az acélnál is erősebb, és ami a lényeg, könnyeb anyagot. Én szívesen áldoznék pénzt arra, hogy ne 1500 kilót hanem csak 900-at kelljen mozgatnia ugyanannak a motornak.
Totoka 2008.03.14. 09:55:37
Tudodjatok mi a baj?! 90%-ban reszletre veszik az uj kocsikat es minnel olcsobban ( tehat az osszes letezo extrat kihagyjak belole) csak azert hogy olcsobb legyen a havi reszlet. Magyarul egy full fapad szar UJ autoban ul a parszt. Nekem nincs penzem uj autora. En egy 93-as Mondeo kombiba ulok nap mint nap akkori Ghia felszereltseggel. Minden extra benne van, amit ma a kedves vasarlok a fent leirtak alapjan inkabb kihagynak. jah es nemutolso sorban elol hatul vas hegyek ( mert ez meg anyagbol van). Valahogy jobban, konfortosabban, vaganyabban erzem magam ebben mint egy uj suzukiban ereznem. ( pluss, gerinctamasz, klima, ABS, ASR, elktromos ulesek, es meg sorolhatnam)... jah es 400e HUF kb az ara.
Errol ennyit.
Errol ennyit.
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.14. 09:58:10
sziasztok. en pl egy 2002 utolso szerias kockapandat hajtok, 1100 i, 55 LE motorral. nagyon szeretem, mert olcso, keveset fogyaszt es eppen sulya miat nagyon jol megy. Ugy velem, hogy az egyik utolso AUTO, ahol eszkoznek gyartottak, pusztan annak, nem akarva tobbet mutatni-hazudni a valosagnal.
vape 2008.03.14. 09:58:12
Ehhez nem kell francia autónak lenni. A világ összes autógyártója max. 200e km-re tervez autót.
Azt viszont észre kell venni, hogy most vehetsz még 1990-ben gyártott autót, de mondjuk 2020-ban már nehezebb lesz. Akkor mit fog mondani a sok nagyokos, meddig gyártottak "igazi autókat"?
Azt viszont észre kell venni, hogy most vehetsz még 1990-ben gyártott autót, de mondjuk 2020-ban már nehezebb lesz. Akkor mit fog mondani a sok nagyokos, meddig gyártottak "igazi autókat"?
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.14. 10:03:04
Kétségtelen, hogy a mai autók szándékosan úgy vannak megcsinálva, hogy egyrészt egyre nehezebben és drágábban javíthatóak (ezen van inkább haszon, a szervizen meg az alkatrészen, nem az eladáson), másrészt az egész világ ebben a profithajszolt-marketingagymosott örvényben forog, hogy mindig újat-újabbat-legújabbat kell venni, hogy három-négy évente lecserélni minden "tartós" fogyasztási cikket, stb.
Naná, hogy ilyenre csinálják, mert mi megkajáljuk.
Amúgy én is jártam sokáig egy 1986-os autóval (7 évig), de arra is már súlyos pénzeket kellett volna költeni, hogy teljesen rendben legyen, és hiányzott egy csomó biztonsági felszerelés belőle.
Most egy '99-es modellt hajtok és elégedett vagyok vele.
De ha lenne pénzem pár év múlva, lehet, hogy vennék újat, még ha tudatában is vagyok annak, hogy nem fog sokáig tartani, de a kisebb károsanyagkibocsátás, a modernebb biztonsági felszerelések, az ütközési szempontból jobb tulajdonságú struktúra miatt kéne.
Naná, hogy ilyenre csinálják, mert mi megkajáljuk.
Amúgy én is jártam sokáig egy 1986-os autóval (7 évig), de arra is már súlyos pénzeket kellett volna költeni, hogy teljesen rendben legyen, és hiányzott egy csomó biztonsági felszerelés belőle.
Most egy '99-es modellt hajtok és elégedett vagyok vele.
De ha lenne pénzem pár év múlva, lehet, hogy vennék újat, még ha tudatában is vagyok annak, hogy nem fog sokáig tartani, de a kisebb károsanyagkibocsátás, a modernebb biztonsági felszerelések, az ütközési szempontból jobb tulajdonságú struktúra miatt kéne.
Netuddki. 2008.03.14. 10:03:33
Biztonság?
F1, 200-al a falnak. Pár hét múlva már indul a versenyen a pilóta. Na, valahol itt kezdődik a biztonság, a többi csak marketing maszlag. Ja és a piaci versenytársak kiszorítása. Erról szól ez az egész.
Nem a mi egészségünkkel törődnek elsősorban, amikor mindenféle előírásnak kell megfelelni, hanem azzal, hogy az új piaci szereplők elindulását megakadályozzák.
Ha a kocsik esetében annyira fontos lenne a környezetvédelem, már mindenki elektromos autóval járna, aminek az akkumulátorát szél- és napenergiával töltenénk. Technikailag ugyanis már régen megoldható lenne. Ráadásul egy elektromos motornak még a paraméterei is jobbak, mint egy belsőégésűnek.
F1, 200-al a falnak. Pár hét múlva már indul a versenyen a pilóta. Na, valahol itt kezdődik a biztonság, a többi csak marketing maszlag. Ja és a piaci versenytársak kiszorítása. Erról szól ez az egész.
Nem a mi egészségünkkel törődnek elsősorban, amikor mindenféle előírásnak kell megfelelni, hanem azzal, hogy az új piaci szereplők elindulását megakadályozzák.
Ha a kocsik esetében annyira fontos lenne a környezetvédelem, már mindenki elektromos autóval járna, aminek az akkumulátorát szél- és napenergiával töltenénk. Technikailag ugyanis már régen megoldható lenne. Ráadásul egy elektromos motornak még a paraméterei is jobbak, mint egy belsőégésűnek.
Netuddki. 2008.03.14. 10:07:57
John Beehive · nyavajogj.blog.hu 2008.03.14. 09:44:00
Talán azért gyártják vaslemezből a karosszériát, mert az rozsdásodik, ellentétben a kompozit műanyaggal, ami "örök" lehetne.
Talán azért gyártják vaslemezből a karosszériát, mert az rozsdásodik, ellentétben a kompozit műanyaggal, ami "örök" lehetne.
brosnan.jr 2008.03.14. 10:11:14
Aki p e u g e o t nevű anyaghalmot vesz, az vesztes.
Bocsi, de egy kacathalom iszonyat káoszban. Amit németék egy csővel megoldanak a motorban, az kakaséknál 3 cső, 2 szivattyú 2 ékszíj 'megoldással' alakítanak. Továbbá: németéknél egy biztosan fogó bilincs egy csavarral: 2 szorító, 3 bilincs minimum 2-3 körrel több cső és rudazat, nemszámolomhánybilincs, természetesen normál módon megközelíthetetlen csavarral, rögzítővel, gyakorlatilag egynáhány egyperces művelethez ki kell venni a motort, leengedni az első hidat... - szóval minden tiszteletem a kollégáé, aki bevállalja ezt a francia káoszverte szutykot.
Ha pözsót veszel, megérdemled kicsirigó.
Bocsi, de egy kacathalom iszonyat káoszban. Amit németék egy csővel megoldanak a motorban, az kakaséknál 3 cső, 2 szivattyú 2 ékszíj 'megoldással' alakítanak. Továbbá: németéknél egy biztosan fogó bilincs egy csavarral: 2 szorító, 3 bilincs minimum 2-3 körrel több cső és rudazat, nemszámolomhánybilincs, természetesen normál módon megközelíthetetlen csavarral, rögzítővel, gyakorlatilag egynáhány egyperces művelethez ki kell venni a motort, leengedni az első hidat... - szóval minden tiszteletem a kollégáé, aki bevállalja ezt a francia káoszverte szutykot.
Ha pözsót veszel, megérdemled kicsirigó.
felucca 2008.03.14. 10:35:00
Csak azt hisszük, hogy autó nélkül nem lehet élni, valójában kitűnően lehet. A gyerekekkel gyalog megyünk az óvodába, közben kitűnően elbeszélgetünk. nyaggatnak, hogy menjünk már biciklizni. Imádják, ha vonatra ülünk. Csak szánni tudom azokat, akik reggelenként a szappantartóikban várják, hogy átkeljünk előttük a zebrán és közben hűdesietnek és hűdefontosak.
Ja igen (1), és az ember maga választja meg a lakhelyét. nyilván olyan helyre költözik, ahonnan autó nélkül is el lehet mozdulni.
Ja igen(2), van egy tíz év körüli, használt Astránk. Néha rákényszerülünk, hogy beleüljünk, akkor mindenki rosszkedvű, a gyerekek marják egymást hátul, én meg kiakadok a sok baromtól, akit az úton látok. Szerencsére ez csak úgy évi 1000-1500 kkm erejéig történik.
Ja igen (1), és az ember maga választja meg a lakhelyét. nyilván olyan helyre költözik, ahonnan autó nélkül is el lehet mozdulni.
Ja igen(2), van egy tíz év körüli, használt Astránk. Néha rákényszerülünk, hogy beleüljünk, akkor mindenki rosszkedvű, a gyerekek marják egymást hátul, én meg kiakadok a sok baromtól, akit az úton látok. Szerencsére ez csak úgy évi 1000-1500 kkm erejéig történik.
ommm 2008.03.14. 10:49:37
na, hogy megértsük és tisztán lássuk.
hengerfejtömítés-csere ugyebár.
1. miért nem vállalja a márkaszervíz? másikba kell menni, akár messzebre is, panaszt kell tenni. hivatalosan, ügyvéddel.
2. egyáltalán miért kell cserélni? mennyit futtot eddig az autó?
3. ahogy a szelepeket elnézem, azért kérdeznék a tulajtól is, hogy cserélte-e az olajat akkor amikor kell/vagy ellenőrizte-e a "márkaszevíz" munkáját
4. és egyáltalán: miért kell Peugeot venni? az a divat, vagy mert a szomszédnak is az van?
ez a Peugeot már nem az a Peugeot.
autó kell és kész.
hengerfejtömítés-csere ugyebár.
1. miért nem vállalja a márkaszervíz? másikba kell menni, akár messzebre is, panaszt kell tenni. hivatalosan, ügyvéddel.
2. egyáltalán miért kell cserélni? mennyit futtot eddig az autó?
3. ahogy a szelepeket elnézem, azért kérdeznék a tulajtól is, hogy cserélte-e az olajat akkor amikor kell/vagy ellenőrizte-e a "márkaszevíz" munkáját
4. és egyáltalán: miért kell Peugeot venni? az a divat, vagy mert a szomszédnak is az van?
ez a Peugeot már nem az a Peugeot.
autó kell és kész.
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.14. 10:58:42
a markaszerviz? mert lustak kivenni a blokkot, meg a tobbis azrt, amit a talajon latsz. ha megis rabeszeled oket, ne akard megnezni a szamlat. de mivel gyuribaa egy szakallas angyal, mindenzt megcsinalja. tegyuk hozza, hogy jol.
Sam8888 2008.03.14. 11:31:35
A sok idióta összeesküvéselméletes...
Higyjétek el, hogy a gyártóknak céljuk az, hogy az autóik tovább bírják. Ha tovább bírja egy gép, akkor a Józsibácsi elmondja Marikanéninek, az meg vezs olyat, mert az jó és olcsó. A francia meg alapból hülye mert csigát eszik. Új autót szvsz énsem vennék, mert az első 500 méteren méterenként 1000Ft-ot veszít az értékéből az autó. De attól még nem mondom rájuk azt, hogy szarok.
Voltak a régi időkben is szar gépek, csak a sok idióta itt isteníti a régi autókat, hogy hejjdejók voltak...
Ja pl a wartburg is tökjó volt meg a trabant. Igazis. Minek a mostani új tömeggyártású szar, amikor ott a jó régi verda, ami vödörszám ontja magából az olajat a jó kis régi 2ütemű gépezet, meg 35000km-enként fel kell újítani a motorját. mi ehhez képest egy Suzuki... Ti meg itt papoltok a környezetvédelem meg műanyagszarokról. Hülyék.
Na nenevettessetek már. A sok szűklátókötű barom csak fikázni tud...
Gondolkozzatok már ba...
Higyjétek el, hogy a gyártóknak céljuk az, hogy az autóik tovább bírják. Ha tovább bírja egy gép, akkor a Józsibácsi elmondja Marikanéninek, az meg vezs olyat, mert az jó és olcsó. A francia meg alapból hülye mert csigát eszik. Új autót szvsz énsem vennék, mert az első 500 méteren méterenként 1000Ft-ot veszít az értékéből az autó. De attól még nem mondom rájuk azt, hogy szarok.
Voltak a régi időkben is szar gépek, csak a sok idióta itt isteníti a régi autókat, hogy hejjdejók voltak...
Ja pl a wartburg is tökjó volt meg a trabant. Igazis. Minek a mostani új tömeggyártású szar, amikor ott a jó régi verda, ami vödörszám ontja magából az olajat a jó kis régi 2ütemű gépezet, meg 35000km-enként fel kell újítani a motorját. mi ehhez képest egy Suzuki... Ti meg itt papoltok a környezetvédelem meg műanyagszarokról. Hülyék.
Na nenevettessetek már. A sok szűklátókötű barom csak fikázni tud...
Gondolkozzatok már ba...
Sam8888 2008.03.14. 11:48:06
felucca 2008.03.14. 10:35:00
"Csak azt hisszük, hogy autó nélkül nem lehet élni, valójában kitűnően lehet. A gyerekekkel gyalog megyünk az óvodába, közben kitűnően elbeszélgetünk. nyaggatnak, hogy menjünk már biciklizni. Imádják, ha vonatra ülünk. Csak szánni tudom azokat, akik reggelenként a szappantartóikban várják, hogy átkeljünk előttük a zebrán és közben hűdesietnek és hűdefontosak.
Ja igen (1), és az ember maga választja meg a lakhelyét. nyilván olyan helyre költözik, ahonnan autó nélkül is el lehet mozdulni.
Ja igen(2), van egy tíz év körüli, használt Astránk. Néha rákényszerülünk, hogy beleüljünk, akkor mindenki rosszkedvű, a gyerekek marják egymást hátul, én meg kiakadok a sok baromtól, akit az úton látok. Szerencsére ez csak úgy évi 1000-1500 kkm erejéig történik. "
Előre leszögezem, hogy nekem nincs autóm, de amint lesz rá keret veszek egyet.
MERT:
Vidéken lakom, itt még viszonylag jól elvagyok a tömegközlekedéssel. DE! Ha pl megyek suliba Bp-re... A nyomorék máv vagy sztrájkol vagy kásik, vagy mittomén. Mindegy lényegtelen. A csomagjaim húzzák a vállaim. Jelenleg is fáj a jobb vállam emiatt. A sok paraszt gyalogos mellett alig tudok elmenni. Rengeteg időmbe telik a tömegközlekedés. Pl háztól házig, innen vidékről Bp-re kollégiumba lássukcsak.
18:00 Indul a helyijáratos busz innnen tőlünk, ezzel elkell mennem, mert a következővel lekésném a vonatot
18:20 bentvagyok a végállomáson, megvettem a vonatjegyet, felszállok a vonatra
18:53 elindul a vonat
21:58 beérek Bp-Keleti PU-ra
Innen kb 1óra BKV, busszal, metróval, villamossal, ha mindent pont elérek
23:00-ra érek kb a koliba
Ez 5órányi utazás kb. Busszal, vonattal, gyalog, metróval, villamossal.
Most nézzük meg autóval
18:00 beszállok az autóba a házunk előtt
18:40 a Balatonnál járok, felmegyek az M7-esre
19:45 Budaörsnél vagyok
20:05 Kollégiumhoz megérkeztem
A tömegközlekedés tehát minden egyes alkalommal elvesz az én nagyondrága és megfizethetetlen életemből minden egyes alkalommal 3 órát. Heti 2x alkalomnál hetente 6 órát. Évente számoljunk 35 hetet, amikor utaznom kell. 35x6=210óra=majdnem 9 nappal megrövidül évente az életem.
Nemcsak a saját szemszögedből kellene nézni a világot, hanem körbenézni, hogy ki mit miért tesz... Szűklátókörűség 4eva.
"Csak azt hisszük, hogy autó nélkül nem lehet élni, valójában kitűnően lehet. A gyerekekkel gyalog megyünk az óvodába, közben kitűnően elbeszélgetünk. nyaggatnak, hogy menjünk már biciklizni. Imádják, ha vonatra ülünk. Csak szánni tudom azokat, akik reggelenként a szappantartóikban várják, hogy átkeljünk előttük a zebrán és közben hűdesietnek és hűdefontosak.
Ja igen (1), és az ember maga választja meg a lakhelyét. nyilván olyan helyre költözik, ahonnan autó nélkül is el lehet mozdulni.
Ja igen(2), van egy tíz év körüli, használt Astránk. Néha rákényszerülünk, hogy beleüljünk, akkor mindenki rosszkedvű, a gyerekek marják egymást hátul, én meg kiakadok a sok baromtól, akit az úton látok. Szerencsére ez csak úgy évi 1000-1500 kkm erejéig történik. "
Előre leszögezem, hogy nekem nincs autóm, de amint lesz rá keret veszek egyet.
MERT:
Vidéken lakom, itt még viszonylag jól elvagyok a tömegközlekedéssel. DE! Ha pl megyek suliba Bp-re... A nyomorék máv vagy sztrájkol vagy kásik, vagy mittomén. Mindegy lényegtelen. A csomagjaim húzzák a vállaim. Jelenleg is fáj a jobb vállam emiatt. A sok paraszt gyalogos mellett alig tudok elmenni. Rengeteg időmbe telik a tömegközlekedés. Pl háztól házig, innen vidékről Bp-re kollégiumba lássukcsak.
18:00 Indul a helyijáratos busz innnen tőlünk, ezzel elkell mennem, mert a következővel lekésném a vonatot
18:20 bentvagyok a végállomáson, megvettem a vonatjegyet, felszállok a vonatra
18:53 elindul a vonat
21:58 beérek Bp-Keleti PU-ra
Innen kb 1óra BKV, busszal, metróval, villamossal, ha mindent pont elérek
23:00-ra érek kb a koliba
Ez 5órányi utazás kb. Busszal, vonattal, gyalog, metróval, villamossal.
Most nézzük meg autóval
18:00 beszállok az autóba a házunk előtt
18:40 a Balatonnál járok, felmegyek az M7-esre
19:45 Budaörsnél vagyok
20:05 Kollégiumhoz megérkeztem
A tömegközlekedés tehát minden egyes alkalommal elvesz az én nagyondrága és megfizethetetlen életemből minden egyes alkalommal 3 órát. Heti 2x alkalomnál hetente 6 órát. Évente számoljunk 35 hetet, amikor utaznom kell. 35x6=210óra=majdnem 9 nappal megrövidül évente az életem.
Nemcsak a saját szemszögedből kellene nézni a világot, hanem körbenézni, hogy ki mit miért tesz... Szűklátókörűség 4eva.
felucca 2008.03.14. 11:54:24
Ahá, három órát lehetne olvasni a vonaton, ehelyett 2 órát meresztem a szemem az országúton, lassítok, gyorsítok és próbálom elkerülni, hogy meghaljak....na, ezt nem lennék hajlandó becserélni, ez őrjítő lehet.
Sam8888 2008.03.14. 11:58:46
Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.03.14. 10:03:04
"Kétségtelen, hogy a mai autók szándékosan úgy vannak megcsinálva, hogy egyrészt egyre nehezebben és drágábban javíthatóak (ezen van inkább haszon, a szervizen meg az alkatrészen, nem az eladáson)"
A hülyeség megint. Vannak régi, szar autók, amiker kurvanehéz szerelni nemis gondolnád... (citroen bx pl, hogy maradjunk a franciáknál)
"másrészt az egész világ ebben a profithajszolt-marketingagymosott örvényben forog, hogy mindig újat-újabbat-legújabbat kell venni, hogy három-négy évente lecserélni minden "tartós" fogyasztási cikket, stb."
Ez csak itt nálunk számít újdonságnak, nyugaton meg a tengerentúlon ez így megy már mióta létezik autó.
"Naná, hogy ilyenre csinálják, mert mi megkajáljuk.
Amúgy én is jártam sokáig egy 1986-os autóval (7 évig), de arra is már súlyos pénzeket kellett volna költeni, hogy teljesen rendben legyen, és hiányzott egy csomó biztonsági felszerelés belőle.
Most egy '99-es modellt hajtok és elégedett vagyok vele."
Ha annyira ellene vagy a "minél újabb" nézőpontnak, akkor miértnem vettél egy megkímélt ugyaolyat?!
"De ha lenne pénzem pár év múlva, lehet, hogy vennék újat, még ha tudatában is vagyok annak, hogy nem fog sokáig tartani,"
Ha jó autót választasz az sokáig fog tartani. Nemmindegy, hogy milyen "márkát" veszel, mint pl a cipőnél sem.
"de a kisebb károsanyagkibocsátás, a modernebb biztonsági felszerelések, az ütközési szempontból jobb tulajdonságú struktúra miatt kéne."
Ha annyira ellene vagy a "minél újabb" nézőpontnak... Megintcsak ismételni tudom magam. Teis megeszet a sok szart mint én, te és a többiek is.
"Kétségtelen, hogy a mai autók szándékosan úgy vannak megcsinálva, hogy egyrészt egyre nehezebben és drágábban javíthatóak (ezen van inkább haszon, a szervizen meg az alkatrészen, nem az eladáson)"
A hülyeség megint. Vannak régi, szar autók, amiker kurvanehéz szerelni nemis gondolnád... (citroen bx pl, hogy maradjunk a franciáknál)
"másrészt az egész világ ebben a profithajszolt-marketingagymosott örvényben forog, hogy mindig újat-újabbat-legújabbat kell venni, hogy három-négy évente lecserélni minden "tartós" fogyasztási cikket, stb."
Ez csak itt nálunk számít újdonságnak, nyugaton meg a tengerentúlon ez így megy már mióta létezik autó.
"Naná, hogy ilyenre csinálják, mert mi megkajáljuk.
Amúgy én is jártam sokáig egy 1986-os autóval (7 évig), de arra is már súlyos pénzeket kellett volna költeni, hogy teljesen rendben legyen, és hiányzott egy csomó biztonsági felszerelés belőle.
Most egy '99-es modellt hajtok és elégedett vagyok vele."
Ha annyira ellene vagy a "minél újabb" nézőpontnak, akkor miértnem vettél egy megkímélt ugyaolyat?!
"De ha lenne pénzem pár év múlva, lehet, hogy vennék újat, még ha tudatában is vagyok annak, hogy nem fog sokáig tartani,"
Ha jó autót választasz az sokáig fog tartani. Nemmindegy, hogy milyen "márkát" veszel, mint pl a cipőnél sem.
"de a kisebb károsanyagkibocsátás, a modernebb biztonsági felszerelések, az ütközési szempontból jobb tulajdonságú struktúra miatt kéne."
Ha annyira ellene vagy a "minél újabb" nézőpontnak... Megintcsak ismételni tudom magam. Teis megeszet a sok szart mint én, te és a többiek is.
Sam8888 2008.03.14. 12:09:08
felucca 2008.03.14. 11:54:24
"Ahá, három órát lehetne olvasni a vonaton, ehelyett 2 órát meresztem a szemem az országúton, lassítok, gyorsítok és próbálom elkerülni, hogy meghaljak....na, ezt nem lennék hajlandó becserélni, ez őrjítő lehet."
A vonatút kb 2:30perc ebből az 5 órából (és ebben még bennevan az 1x-i átszállás). Mennyi is volt a különbség? 3óra. 3órát kényelmesen tanulhatok otthon, vagy akár a kollégiumi tanulószobában, ágyban, kényelmesen, nyugodtan, csendben. Tehát max 2,5 órát lehet olvasni "tanulni" a vonaton, de én valahogy egy olyan eszközön, ahol kényelmetlenül ülök, a lábamat nemtudom kinyújtani, a könyökömet nemtudom letenni, túl hideg vagy túl meleg van (optimális hőmérséklet sosincs), a vonat úgy dobál jobbrabalra, hogy ha nemllenne a használhatatlan könyéktámasz, akkor kiesnél az ülésből, valamint a betűket alig látod szintén a zötykölődéstől, nemis beszélve akkormég a zajról, ami kintről beszűrődik, esetleg a 3gyerekes családról, akinek a gyerekei rohangásznak, hangoskodnak a vonaton, pláne ha már csak a dohányzó kocsiba volt hely!!!
Jahogy így már nemis olyan vonzó?!
"Ahá, három órát lehetne olvasni a vonaton, ehelyett 2 órát meresztem a szemem az országúton, lassítok, gyorsítok és próbálom elkerülni, hogy meghaljak....na, ezt nem lennék hajlandó becserélni, ez őrjítő lehet."
A vonatút kb 2:30perc ebből az 5 órából (és ebben még bennevan az 1x-i átszállás). Mennyi is volt a különbség? 3óra. 3órát kényelmesen tanulhatok otthon, vagy akár a kollégiumi tanulószobában, ágyban, kényelmesen, nyugodtan, csendben. Tehát max 2,5 órát lehet olvasni "tanulni" a vonaton, de én valahogy egy olyan eszközön, ahol kényelmetlenül ülök, a lábamat nemtudom kinyújtani, a könyökömet nemtudom letenni, túl hideg vagy túl meleg van (optimális hőmérséklet sosincs), a vonat úgy dobál jobbrabalra, hogy ha nemllenne a használhatatlan könyéktámasz, akkor kiesnél az ülésből, valamint a betűket alig látod szintén a zötykölődéstől, nemis beszélve akkormég a zajról, ami kintről beszűrődik, esetleg a 3gyerekes családról, akinek a gyerekei rohangásznak, hangoskodnak a vonaton, pláne ha már csak a dohányzó kocsiba volt hely!!!
Jahogy így már nemis olyan vonzó?!
ommm 2008.03.14. 12:33:50
baowah · baowah.blog.hu 2008.03.14. 10:58:42
minden attól függ, mennyi kilométer van a kocsiban!!!
garancia ember, garancia! kötelező szervíz.
ha az alatt nem csinálják meg, akkor:
a., vagy olyan szar állapotban van, hogy nem merik vállalni
b., egyszerűen gecik
ilyenkor panaszt kell emelni. gyuribá nagy szaki ez tény, de egy hengerfejtömítés csak úgy nem megy el egy relatíve új autón.
annak oka van.
minden attól függ, mennyi kilométer van a kocsiban!!!
garancia ember, garancia! kötelező szervíz.
ha az alatt nem csinálják meg, akkor:
a., vagy olyan szar állapotban van, hogy nem merik vállalni
b., egyszerűen gecik
ilyenkor panaszt kell emelni. gyuribá nagy szaki ez tény, de egy hengerfejtömítés csak úgy nem megy el egy relatíve új autón.
annak oka van.
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.14. 12:52:20
nem megy el uj kocsin?
figyelj tortent mar szerdahelyen olyan is, hogy a 2 napos kocsiban leszakadt a hajtokar. a tulajnak ezt meg sm mertek mondani, kamuztak egy alaposat. nagyon alaposat. szegeny szerencsetlen noci meg azt sem tudta mi van, azt hazudtak lecsuszott az ekszij, azert csettent es allt meg.
figyelj tortent mar szerdahelyen olyan is, hogy a 2 napos kocsiban leszakadt a hajtokar. a tulajnak ezt meg sm mertek mondani, kamuztak egy alaposat. nagyon alaposat. szegeny szerencsetlen noci meg azt sem tudta mi van, azt hazudtak lecsuszott az ekszij, azert csettent es allt meg.
ommm 2008.03.14. 12:56:22
oké, de gondolom gariban cserélték.
csak annyit akarok kihozni ebből az egészből, hogy igaz, a Peugeot jelnelg egy fos, úgy, ahogy van, de sokszor nem az autó tehet róla.
csak annyit akarok kihozni ebből az egészből, hogy igaz, a Peugeot jelnelg egy fos, úgy, ahogy van, de sokszor nem az autó tehet róla.
Sam8888 2008.03.14. 12:57:02
baowah · baowah.blog.hu 2008.03.14. 12:52:20
Nemlehet, hogy a vezérműszíj szakadt el? Azid hazavág sokmindent...
Nemlehet, hogy a vezérműszíj szakadt el? Azid hazavág sokmindent...
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.14. 12:59:34
nem-nem sajnos, a haverom a szervizben volt ugyfelszolgalatos, o meselte tordelmesen a sztorit 3 borovicka utan. na mindegy, ez markafuggetlenul megtortenhet, a lenyeg a kamuzas. ettol fuggetlenul jobban bizom egy egyszerubb am oregebb autoban, mint egy hipermodern valamiben. lehet, h foldhozragadt vagyok, de ez amr csak ilyen. bizom abban, aminek ertem a mukodeset. a binaris szamrendszer alapjan szoszomotolo gazpedal mar nem az en vilagom.
Sam8888 2008.03.14. 13:42:04
baowah · baowah.blog.hu 2008.03.14. 12:59:34
Van egy haverom, mindig ilyesmit hajtogat. Van egy Lada samarája. mindig csak a probléma van vele, pedig rendesen karban van tartva, eléggé kiszámíthatatlan gép. Egy másik havernak VW Borája van. Talán 3-4éves lehet. Az égvilágon semmi baj nemvolt még vele pedig nap mint nap használja.
Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy rég autókból is vannak szarok, meg az újakból is jók. (én személy szerint 90 körüli sportautót vennék, de teljesen más okokból :))
Van egy haverom, mindig ilyesmit hajtogat. Van egy Lada samarája. mindig csak a probléma van vele, pedig rendesen karban van tartva, eléggé kiszámíthatatlan gép. Egy másik havernak VW Borája van. Talán 3-4éves lehet. Az égvilágon semmi baj nemvolt még vele pedig nap mint nap használja.
Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy rég autókból is vannak szarok, meg az újakból is jók. (én személy szerint 90 körüli sportautót vennék, de teljesen más okokból :))
hege 2008.03.14. 15:51:15
uhum, te baovah vagy mi. miert vannak kiszedve a szelepek meg a szeleprugok? a hengerfejtomites miatt? vagy sikolni kellett esetleg a hengerfejet (az egyik kepen ugy latszik, vagy szepen meg lett mosva) ? mert meg mindig hihetetlen, hogy hengerfejtomites miatt ki kell a motoort venni. esetleg a vezerles vegett, azt nem lehetett szetszedni beszerelt allapotban?
amugy miert lenne szar a peugeot? en sem veszek franciat, de nem mondom azert le oket, sokaknak bejon.
ja, ahogy mondani szoktam, nem jo es rossz automarka van, hanem jobban vagy rosszabbul sikerult modell.
es konyorgok, ne kezdjetek irni, felsorolva a merfoldkonek szamito francia alapautokat, hogy "ezt bevallalnam, ez johetne ..."
sok auto hajlamos a hengerfejtomites hibara, ami meg a vadiuj autokat illeti, az elso par ezer km alatt szoktak elojonnni az osszeszerelesi gondok, utana mar keverten jelentkezhet anyaghiba, termeszetes elhasznalodas vagy barmi. nincs erre szabaly, mkor romlhat el egy auto, csak a hiba valoszinusege novekszik a korral.
amugy miert lenne szar a peugeot? en sem veszek franciat, de nem mondom azert le oket, sokaknak bejon.
ja, ahogy mondani szoktam, nem jo es rossz automarka van, hanem jobban vagy rosszabbul sikerult modell.
es konyorgok, ne kezdjetek irni, felsorolva a merfoldkonek szamito francia alapautokat, hogy "ezt bevallalnam, ez johetne ..."
sok auto hajlamos a hengerfejtomites hibara, ami meg a vadiuj autokat illeti, az elso par ezer km alatt szoktak elojonnni az osszeszerelesi gondok, utana mar keverten jelentkezhet anyaghiba, termeszetes elhasznalodas vagy barmi. nincs erre szabaly, mkor romlhat el egy auto, csak a hiba valoszinusege novekszik a korral.
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.14. 16:32:21
Szia hege, ja ulekla mester csiszolta Légen. És én sem a francia kocsikat szidom, hanem a tendenciát, ami egyre messzebb viszi a gepet az embertől. Töcével konzultálhatsz a reszletekrol. :) ebben tudod, hogy o a szaki.
pkelement 2008.03.14. 22:14:19
Baowah, én reggel olvastam ezt. Akkor még Erdélyben voltam. Már itthon vagyok. Lehet, hogy nem hiszed el, de az egész úton fúrta az oldalam, hogy most tényleg le kellett szerelni mindent?
Hazaérkezésem után rögtön megnéztem, írt-e már valaki vmi okosat. Most mondd meg, de őszintén: csak ki akartad rakni a fotókat, vagy pedig tényleg ki kellett kapni az egész motort? (+ féltengely, etc.)
Hazaérkezésem után rögtön megnéztem, írt-e már valaki vmi okosat. Most mondd meg, de őszintén: csak ki akartad rakni a fotókat, vagy pedig tényleg ki kellett kapni az egész motort? (+ féltengely, etc.)
pkelement 2008.03.14. 22:19:39
mármint hogy a hengerfej a P307-ben alulról behelyezett hosszú csavarokkal van felfogatva, melyeket a blokkon keresztül alulról helyeznek fel ( :-D ) és hogy meg tudd engedni, le kell venni az olajteknőt, amihez útban van az első felfüggesztés meg a hátsó féklámpa ...
Mi? tessék?.... (Rácz Olivér után szabadon... )
Mi? tessék?.... (Rácz Olivér után szabadon... )
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.15. 00:00:30
uuuuristen gyuribaá szoljal hozza, es magyarazd el :), ez meghaladja kompetenciam.
pkelement, nem vagyok en posztvadasz, megha hege ezzel vitaba is szallna. a technikusi szakvelemeny szerint tenyleg ki kellett. reszletekert mindenki forduljona szovegben elrejt hiperlink alatt talalhato cimre, es kerdezze a Mestert. esetleg ha javitanivaloja van, kerjen idopontot.
:D
pkelement, nem vagyok en posztvadasz, megha hege ezzel vitaba is szallna. a technikusi szakvelemeny szerint tenyleg ki kellett. reszletekert mindenki forduljona szovegben elrejt hiperlink alatt talalhato cimre, es kerdezze a Mestert. esetleg ha javitanivaloja van, kerjen idopontot.
:D
ommm 2008.03.15. 00:11:26
hege 2008.03.14. 15:51:15
értem én, rólam szólsz, de ezt nem értem én sem. a szelepek nem hagytak nyugodni, főleg olyan getvásan, az nem biztos, hogy olyannak kellene lenniük.
na mindegy, majd megbeszéljük. lesz időnk rá.
értem én, rólam szólsz, de ezt nem értem én sem. a szelepek nem hagytak nyugodni, főleg olyan getvásan, az nem biztos, hogy olyannak kellene lenniük.
na mindegy, majd megbeszéljük. lesz időnk rá.
pmezey · http://pmezey 2008.03.15. 09:18:37
Milyen kis finom vita alakult itt ki egy Peugeot 306 szerelése alapján! Tehát ez az autó kozelebb hozza egymáshoz az embereket! Például a tulaj is, mióta elromlott a 306, csupa kedves emberrel ismerkedett meg, pl a szerviz ugyfélszolgálatosa, autómentosok, kulombozo szerelok és szerelosegédek!
Nem állitom, hogy nagy tapasztalatom van kocsik terén, oszvisz 2 Skodám volt meg egy 650es Fiat, de egyet tapasztaltam meg. A nemzet , mely gyártja s tervezi az autót, valahogy beleépíti nemzeti mentalitását. Elgondolkoztató, hogy egy Renault motorral mukodo Volvo miért fut el tobbet s uzembiztosabban, mint egy ugyanolyan motorral kozlekedo Renault? Valoszinunek tartom, hogy az Angliában gyártott Peugeotok sokkal szarabbul voltak osszerakva, mint a jelenleg azonos tervezésu, csak éppen Szlovákiában osszerakott szériatársaik.
Nem állitom, hogy nagy tapasztalatom van kocsik terén, oszvisz 2 Skodám volt meg egy 650es Fiat, de egyet tapasztaltam meg. A nemzet , mely gyártja s tervezi az autót, valahogy beleépíti nemzeti mentalitását. Elgondolkoztató, hogy egy Renault motorral mukodo Volvo miért fut el tobbet s uzembiztosabban, mint egy ugyanolyan motorral kozlekedo Renault? Valoszinunek tartom, hogy az Angliában gyártott Peugeotok sokkal szarabbul voltak osszerakva, mint a jelenleg azonos tervezésu, csak éppen Szlovákiában osszerakott szériatársaik.
csiky944 2008.03.15. 12:45:37
a Volvo 480-asban Renault motorok dolgoznak tudtommal,tehát akkor mégse szar a franszia?
baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.15. 12:50:00
megalltam a melyen tisztelt Gyuribaánál, azt mondta azert kellett kiszedni a blokkot, mert a hengerfej az uveg sikja alatt van bent, es a fizikalis hozzaferes lehetetlen.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.15. 18:54:53
Mondjak valami vicdceset? Mikor olyan helyen dolgoztam a szerelők bizony nem tudtak szétdönteni egy kb 6-7(!) éve futó Swift blokkot (1328ccm-es 92 lovas),mert NEM VOLT HOZZÁ CÉLSZERSZÁM. Én mentem el esztergáltatni, háromezer-kétszáz forint volt a csavarkulcs. Azt mondják sosem szedték szét ott, mert sok vele a nyűg. Szép. Ezt is csak azért mert a faszi széthajtotta a féléves kocsi motorját, és verte az asztalt, hogy cseréljék ki. Szóval én autószalonban csak alapos körültekintés után bíznék meg. Fater is kérdezte tőlem, hogy elvigye e az új kocsiját ahhoz a szerelőhöz ahova elötte 14 évig hordta a Fiat Uno-t. Mondtam neki, hogy miért ne vihetné? A szalon-ár feléért csinálták meg a motorvezérlő-elektronika beállítását, jól. Erről ennyit.
Sam8888 2008.03.15. 19:48:22
csiky944 2008.03.15. 13:12:42
Én az vagyok, bár nemdolgozok a szakmámban. :)
Én az vagyok, bár nemdolgozok a szakmámban. :)
csiky944 2008.03.15. 20:55:30
én meg a szakmát tanulom,de rossz helyre mentem tanulni a mesterséget,egyszerűen nem romlanak el a fransziák(vaspinájúak),így sokmindent nem tudok gyakorolni.....ezek után zavaró mikor mondják hogy így szar meg úgy szar
pmezey · http://pmezey 2008.03.16. 11:25:31
Omm, elnézést, a 6os oly kozel van a 7eshez, foleg a billentyuzeten.
Lehet, romlanak azok a Fransziák, csak nem hozzátok viszik oket, csiky944.
Tudnám kedves figyelmetekbe ajállani a Német ADAC éves megbizhatosági listáját! Vajom miért Japánok uralják az elso helyeket évtizedek óta? Ott talán még a pénz mellett a becsuletes tervezoi s gyártoi munka nem vált ismeretlen fogalommá, mit Európában. Mazda, Toyota, igy kezdodott a lista 2007ben. Diszelgett is boszen minden Mazda kereskedés ajtaján. Az utolso helyeken jelentos folényben volt a francia válogatott.
Szakszervizekrol annyit, hogy utoljára valami jotét szerelo kiszurkálta a porvédogumikat a kormánymuvemen, s az állítolag kicserélt féltengelycsuklo boszen recseg 15 ezer kilométer után. Próbáld nekik bebizonyitani és megreklamálni. Max azzal fizetem vissza kedvességuket, hogy mindenkit eltanácsolok a Škoda VAS szervizétol. Ajállani tudom Gyuribát, aki tisztességes besculetes munkát végezve kicserélte az emlitett szerviz károkozását. Talán Baowah -Gyuribá egyszakállas anygyal- kifejezése kicsit muvészi, de nagyon megelégedve távoztam a muhelyébol.
Lehet, romlanak azok a Fransziák, csak nem hozzátok viszik oket, csiky944.
Tudnám kedves figyelmetekbe ajállani a Német ADAC éves megbizhatosági listáját! Vajom miért Japánok uralják az elso helyeket évtizedek óta? Ott talán még a pénz mellett a becsuletes tervezoi s gyártoi munka nem vált ismeretlen fogalommá, mit Európában. Mazda, Toyota, igy kezdodott a lista 2007ben. Diszelgett is boszen minden Mazda kereskedés ajtaján. Az utolso helyeken jelentos folényben volt a francia válogatott.
Szakszervizekrol annyit, hogy utoljára valami jotét szerelo kiszurkálta a porvédogumikat a kormánymuvemen, s az állítolag kicserélt féltengelycsuklo boszen recseg 15 ezer kilométer után. Próbáld nekik bebizonyitani és megreklamálni. Max azzal fizetem vissza kedvességuket, hogy mindenkit eltanácsolok a Škoda VAS szervizétol. Ajállani tudom Gyuribát, aki tisztességes besculetes munkát végezve kicserélte az emlitett szerviz károkozását. Talán Baowah -Gyuribá egyszakállas anygyal- kifejezése kicsit muvészi, de nagyon megelégedve távoztam a muhelyébol.
ommm 2008.03.16. 14:59:03
pmezey · pmezey 2008.03.16. 11:25:31
ok, nincs bunyó :)
de az ADAC nem objektív, ott ugyanis csak azok az autók kerülnek szűrőbe, amikhez az ADAC-t hívják ki. a saját assistance szolgálattal rendelkező gyártók előnyben vannak.
csiky944:
félreértesz, itt inkább a tulajjal vagy az autó előéletével lehet a baj, mintsem azzal, hogy francia. de el kell ismerned, hogy nem zörög a haraszt...
a régebbi, nem túlelektronikázott franciák? kérem, jöhetnek, volt is, szerettem is.
de manapság már nagyon meggondolnám, melyik francia autóért adnék pénzt (azért van egy-kettő)
ok, nincs bunyó :)
de az ADAC nem objektív, ott ugyanis csak azok az autók kerülnek szűrőbe, amikhez az ADAC-t hívják ki. a saját assistance szolgálattal rendelkező gyártók előnyben vannak.
csiky944:
félreértesz, itt inkább a tulajjal vagy az autó előéletével lehet a baj, mintsem azzal, hogy francia. de el kell ismerned, hogy nem zörög a haraszt...
a régebbi, nem túlelektronikázott franciák? kérem, jöhetnek, volt is, szerettem is.
de manapság már nagyon meggondolnám, melyik francia autóért adnék pénzt (azért van egy-kettő)
csiky944 2008.03.16. 16:02:18
autó előélete,haverék dci Clioján ismét bedöglöttek a porlasztó csúcsok,jah azt elfelejti ilyenkor,hogy kb 5-ször tankoltak bele kúton........most elismerte az öreg,h amit megspórolt,most ráköltheti,erről ennyit
Sam8888 2008.03.17. 00:44:35
csiky944 2008.03.15. 20:55:30
Ha francia márkaszervízben dolgozol és nemvisznek be rossz autókat, az valszeg a szervíz hibája. Énsem megyek olyan fodrászhoz, aki pl drágán vágja le a hajam, vagy nem úgy, ahogy azt én szeretném... :)
Volt pár Renault-szervizes osztálytársam anno és elég sokat mesélt bedöglött autókról...
(Persze személy szerint láttam már olyat is, hogy egy dízel Peugeot 106-oson a vezérműszíjon 5db ép fog volt és a saját lábán jött be és ment ki!!! Biztos nemhittem volna el, ha magam nem látom!)
Ha francia márkaszervízben dolgozol és nemvisznek be rossz autókat, az valszeg a szervíz hibája. Énsem megyek olyan fodrászhoz, aki pl drágán vágja le a hajam, vagy nem úgy, ahogy azt én szeretném... :)
Volt pár Renault-szervizes osztálytársam anno és elég sokat mesélt bedöglött autókról...
(Persze személy szerint láttam már olyat is, hogy egy dízel Peugeot 106-oson a vezérműszíjon 5db ép fog volt és a saját lábán jött be és ment ki!!! Biztos nemhittem volna el, ha magam nem látom!)
csiky944 2008.03.17. 07:30:06
én Clión láttam hosszirányban 5részre szakadt szíjat,de tökéletesen ment
a szervíz meg eléggé jó nevű,tehát nem azzal van a gond,inkább elviszik ismerőshöz,mert az olcsóbban dolgozik,végül azért nálunk köt ki az autó :D
ledöglött autó?hülye tulaj ellen nincs védelem a kocsikban.....
a szervíz meg eléggé jó nevű,tehát nem azzal van a gond,inkább elviszik ismerőshöz,mert az olcsóbban dolgozik,végül azért nálunk köt ki az autó :D
ledöglött autó?hülye tulaj ellen nincs védelem a kocsikban.....
Sam8888 2008.03.17. 17:15:01
csiky944 2008.03.17. 07:30:06
Hát azért pl a benzines megane-okat tömegesen vitték vissza gyújtástrafó cserékre... Azért ennyi hülye tulaj csak nincs...
Egyébként én olazs autó fan vagyok, azok is hasonlóan szar minőségűek mint a franciák, viszont az olaszok legalább szép (!) és erős (!) autókat csinálnak. :)
Hát azért pl a benzines megane-okat tömegesen vitték vissza gyújtástrafó cserékre... Azért ennyi hülye tulaj csak nincs...
Egyébként én olazs autó fan vagyok, azok is hasonlóan szar minőségűek mint a franciák, viszont az olaszok legalább szép (!) és erős (!) autókat csinálnak. :)
csiky944 2008.03.17. 17:55:55
gyújtótrafó előfordul igen,ez van
olasz autó fan vagyok én is igazándiból,csak a franciákat is szeressem,persze nem mindegyiket
olasz autó fan vagyok én is igazándiból,csak a franciákat is szeressem,persze nem mindegyiket
hege 2008.03.18. 16:23:20
nos ebben nagyon egyetertunk, en is szeretem az olasz szerkezeteket :)