fotó: Zirig Árpád

Hajnali holdfogyatkozás

2008.02.21. 13:34 | baowah | komment

Ferencke rábeszélt, hogy menjünk ki hajnalban fotózni a hold fogyását. Kimentünk. Valahova "álljmegkarcsa és térjmegkarcsa" közé leparkoltunk, kipakoltunk.
Valaki említette valamelyik nap, hogy hol a ultrazoomos kompakt gépem határa. Hát nem ott. Jelentem itt. Ennyit tud, ennyi a 300 mm, ennyi a fókuszképesség. Természetesen később beborult, és leszállt a köd. Ekkor már mókázással múlattuk az időt, aminek részeredménye a Pixelblogon látható.

Voltak értetlenkedő rendőrök, vesét csipkedő hideg, hajnali négyes kerékpárosok. A hold meg elfogyott, és fogadni merek, hogy ma éjjel visszajön.

Jut eszembe:


***

Kányádi Sándor: HAJNALI INTERMEZZÓ

Hajnal volt, jaj, csoda-hajnal:
fönn a hold,
lenn a föld,
középen a hajnalcsillag
tündökölt.
- Ha akarnád, fűzfa lennék,
mindig itt a parton állnék.
- Akarom, csak most ne menj el.
- Jaj, ki az ott:
- Csak egy árnyék.
- Ha akarnád, folyó lennék.
- Gát lennék, hogy ne mehess el.
- Fűzfa leszek, folyó leszek,
csak most, csak most még eressz el.
- Nem lát senki, csak a hold lát,
meg az az egy árva csillag.
- Jaj, a hold, a holdtól félek.
- Ne félj tőle, mindjárt itthagy.
- De ne hagyjon, jaj, ne hagyjon,
ne hagyjon a hold el engem,
fűzfád leszek, folyód leszek,
csak most, most eressz el engem.
- Fűzfám vagy már, folyóm vagy már,
partod vagyok, őrző gátad,
ne félj, ne félj, csak egy árnyék,
a virágok még nem látnak.

- Ne félj, ne félj, csak a harmat.
- Takard el a teleholdat.


***


Katt, és nagyobb lesz.



Címkék: moon eclipse holdfogyatkozás karcsa ferencke

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr46348438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.02.21. 15:22:36

Nem vagytok százasok. :D Hajnalban ebben a marha hidegben kimenni? Nincs az az ember, aki engem kikergetne olyankor a jó meleg ágyból! :-)))

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.02.21. 15:34:01

szerintem megerte.
ahogy zsele (zsele.blog.hu) baratom mondta, az vagy, amit meglatsz :)

Tommi 2008.02.21. 15:46:28

Már megint szép képek!
Baowah mester, hogy csinálod ezt?

manatea 2008.02.21. 19:43:15

GYÖNYÖRŰ.imádom a holdat

Adrián 2008.02.21. 21:18:26

Örülök,hogy voltatok kint fotózni.Én szintén kimentem az udvarra kémlelni a gyönyörü jelenséget Newton távcsövemmel és pár gyengécske képet is csináltam Canon gépemmel állványról,mivel csak alapobjektívvel fotózok,és sok volt a felhő.
A látvány szépségét növelte a Szaturnusz bolygó közelsége is a Holdhoz.

rozsdás bökő 2008.02.22. 08:11:29

Én szóltam akkor, hogy itt (vagyis ott) a határ, mert nem volt dinamikája a fekete fődnek.
Ezeket nem a saját gépeddel fotóztad ugye? Ha mondod, elhiszem, de fejcsóválva. :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.02.22. 09:13:15

rozsdas bökő: indulhat a fejcsóválás :)


állvány, ultrazoom kitolva, ISO 80, f 3,2 és 1/500-ról elindulva a fény csökkenésével növelve az időt.

ommm 2008.02.22. 11:14:53

fisheye és hosszú záridő rulz.
jók lettek na.

hege 2008.02.22. 11:41:24

Kedves Árpád!
Ez jól sikerult.
Bár azon én is kicsit csodálkozom, hogy olyan korán képes voltál felkelni, nem így ismertelek :-)

rozsdás bökő 2008.02.22. 14:40:05

csóva, csóva, csóva....
Az állványra és a popósopra nem gondoltam...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.02.22. 15:48:24

fotosopra nem volt szukseg, csak bevagtam oket egy kepre, meg talan a sotet/vilagos egyensulyat allitottam be, azt alabol nem hagyom, hogy a fenykepzo csinalja helyettem, inkabb neutralban hagyom a szineit.

hege..nem keltem fel. nem fekudtem le :)

rozsdás bökő 2008.02.22. 18:40:21

Jó, megadom magam! :-)

pixel · http://ferencke.blogspot.com/ 2008.02.24. 20:31:28

tanusítom a sajátgéprol szóló álítását baowahnak.
az egyetlen tanu vagyok, (tehát aki tobbet fizet- annak van igaza!)
süti beállítások módosítása