fotó: Zirig Árpád

Szabadság ideje - A szent tehén már itt múgat

2007.09.13. 22:21 | baowah | 19 komment

Megérkezett garázsom legújabb lakója. Egyelőre pesztra szerepét látom el, de látom már, hogy saját tulajdonom lesz még azelőtt, hogy vissza kellene adnom gazdájának.
Egy biztos, ha a tulajdonjogi viszonyok megváltoznak, néhány kilogrammal könnyebb lesz a gép. A hátsó támla-csomagtartó kombó már lekerült, és mivel a motor még Indiában a vásárlója igényei szerinti extrákkal lett ellátva, sok etwas van hozzá - felszerelten és felszereletlenül. A garázsom most mókás alkatrészek garmadájával és igazi gépillattal van teli, amit könnyed parfümként beleng a bőrtáskák illata.
A Royal Enfield Bullet 500 sorsát majd természetesen dokumentálom. Akinek kérdése van, a kommentek között felteheti ám!

Címkék: 500 royal bullet enfield

A bejegyzés trackback címe:

https://baowah.blog.hu/api/trackback/id/tr6164935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.09.14. 12:06:18

Kérdés az lenne, hogy lehet egy ilyen szépséghez hozzájutni? :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.14. 13:08:19

hello,

az enfieldnek van magyar importore Dorogon, de a csiki bege is belenyult.

www.royalenfield.hu/

van osztrak importore is:

www.cch.at

de a mobile.de-n is van tobb hasznalt.

ez amit en kaptam az 55 eves konstrukcio elelnere a legmodernebb valtozat, erre kertek tarcsafeket, oninditot es gazos hatso csillapitokat is.

en a taskakat a magasabb kormanyt meg a sok bizbazt majd szepen leszedegetem.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.09.14. 14:30:45

Köszi! S milyen vele menni? :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.14. 15:02:53

hat a kozeljovoben lesznek rola szosszenetek a belsoseg.blog.hu oldalon, de mindenkeppen el kell mondani azt, hogy:

1 - az 500-as egyhenger akkorakat vibral, hogy meterekkel odebb is erezni a betonon, es annak aki ezt a markand prosztatamasszazst szereti, annak egy csoda

2- elindulas utan jobb ha nem is nagyon hasznaljuk a markolatot, adunk valamicske gazt, aztan valtogatunk valamerre. szamottevo gyorsulasa nincsen, de nem is torodok vele, ez a motor egy szanatorium, felulok es mosolygok

3- csoda elemny varosban egy picit huzni rajta, aztan visszadobni a sebbeseget, akar kettot is, blokkole gyet akerek, aztan akkorakat visszalo, hogy a jarokelok a kocsik moge bujnak.

4- az idos bacsik odajonnek vallonveregetni, es barmelyik nagymamat akit valaha vittek ki szenakazalba hentergetni a legenyek motorral kenyerre lehet kenni.


nekem anygon tetszik. ajanlom mindenkinek, aki nem siet sehova.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.09.14. 16:23:05

Ez lehet az első vibrációra szerelem! :D

Ha belegondolok hogy régen ilyenekkel járták a világot - az biztos hogy nem volt se vese, se epekövük. Bár valszeg a fogtömés sem maradt benn. Várom majd akkor a cikkeket róla!

Lally 2007.09.16. 09:02:11

Most a nyáron láttam egy olasz dízelmotorral szerelt változatot.....pfff... nem jut eszembe a neve.
Szép volt,de.... én szét szedném és újra píteném,mert nagyon tré volt a kivitelezése,lógtak a blokkról a csövek,a gázolajszűrő is cak rá volt baszva.

Talán itt nálad olvastam,hogy a bőséges szerszámkészletnek nagy hasznát venni.Miért?Szarok az anyagok?Nem hinném,hogy a konstrukció lenne kiforratlan...

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.16. 11:00:43

lally- hat a csavarokat bizony neha utana kell huzni, es a dolgok egy resze metrikus, mas resze collos csavarokkal van osszerekva. amugy az egesz vas nagyon massziv, egy letunt epitesi kor emleke, amikor a gepeket meg hosszu evtizedek hasznalatara terveztek. ezt egyreszrol tamogatja a technika es az anyagok erosegge, meretezese es masszivitasa, masreszt a gazdanak is meg kell tennie a maga oldalat, a vibraciotol lazulo csavarokat behuzni, es figyelni a royal oilfieldre.

viszont van esely a felmilliora kilometerre, ha az ember megtezsi amit megtehet. szerintem.

Lally 2007.09.16. 13:11:43

Jó nehéz volt megtalálni-Szóval a Centaurus nevű dízelt láttam ,hallottam,nem a gyárit meg a Lombardini motorost..E két utóbbi bizony csúnyább.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.16. 17:56:00

ja a 851-es..de a nemetek szereletk meg hetz diesellel is.
az angolok gyarnak egy kawasaki katonai diesel motort a klr vazban, eleg massziv es mar van valami tarhato turasebessege is, mert zabalnivalok az enfield dieselek de vmi 90 a vege.

hege 2007.09.17. 09:58:20

Szeretnem abbeni remenyemet kifejezni, hogy a tobbszor leirt "leszerelem rola" mellett azert mosas es karbantartas is jut szegeny gepnek es nem csak a demolativ hajlamaid fognak tulburjanzani az enfielden :-)
Amugy megbocsass, de szerintem annyira azert nem vibral, csak alapjaraton. Igaz, en szokva vagyok az egyhengerhez. Azonkivul nem is gyorsul rosszul, csak nagyobb fordulaton elfogy a szusz. Az osszerakas minosege meg azert itt is kicsit ketes, de azt hiszem, ennel a motornal ez nem szamit. Ami engem jobban zavart, az a megjeleno muanyag alkatreszek - a modernizacio kovetkezmenyei.
Azert globalisan jo kis gep!

baowah 2007.09.17. 10:46:55

ne szopass, csutortokon gyuriek motivaltak a lancfeszitesre, es mar az is megvan.
a mosas? majd ha vege a szezonnak, de maugy nem is koszos. a csavarokat kell majd jol behuzni.

amugy az egy-ket muanyag engem is zavar, a markolatok kifejezetten, fasza lenne ra szerezni valami korhu fekkarokat meg ilyeneket. a hatso lampa az, ami legalabb oylan csuf, mintha a shadowrol lenne. oda mar kineztem az angol importori extrakatalogusban azt az oldschool rendszamtablatzartos stop feliratu gyongyszemet :)

amugy a weben lattam olyan verziot amihez quiafe 5gangos valtot tettek, amilyen a tritonokhoz is volt gyakran passzintva. allitolag teljesen ujjaszuletik tole. habar ez szerintem igy is jo. a báribibasz akar egy enfielddel gyorsulgatni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.17. 11:35:23

Vajon megérné Indiából hozatni? Az átlag új motorok áraihoz képest még így is tökmag szotyi az a max egy guriga amit elkérnek értük... Kiváncsi lennék,hogy mennyire jönne ki,na meg arra is,hogy itthon mit kezdene a közlekedési főfelügyelet egy Indiából hozott motorral amin egy kurva darab E betűs alkatrész nincs...

baowah 2007.09.17. 11:39:00

hehe, en szlovakoknal bele mernek vagni, de magyaroknal erosen inamba szallna a batorsag, ha be kellene hozni.
egy biztos: motor+transport+vám+áfa+illetékek+sulyado, biztositas es ezazamaz.

talan jobban jarsz ha az importorrel akudozol, megveszed az alapmodellt oninditoval, europer valtoval, aztan odahaza farigcsalod.

hege 2007.09.17. 12:48:48

baowah:
Nem szopatlak, ne kapalozz! De nana, tudod ...
amugy igenis kell, hogy a motor megfeleljen bizonyos felteteleknek, ha kozlekedesre akarod hasznalni. A velemenyem, hogy az Enfield ilyen formaban, ahogy van, hasznalhatonak tunik (nem sokat mentem vele, tudod). En oregebb gepekkel is kepes vagyok gond nelkul kozlekedni. Inkabb arra a megozelitesre gondoltam, hogy pl. szemleltetoleg: a 9 loeros 125 CZ nem indul el a dombon ott, ahol elindul a 7 loeros 125 Tatran, mert kihegyezett motorja van es hosszabb egyese. Amelyik emelkedon a gyengebb felmegy negyesben, ott az erosebben vissza kell dobni egy sebesseget. Erted? Motorkarakterisztika es valtoattetelezes megvalasztasa a kivant felhaszalas fuggvenyeben.
Ha az enfield kepes tartani a 105-ot, szellel szemben is, megrakva is, akkor nincs gond. Az 5-os valto meg ilyenek talan egy sportosabb felhasznalashoz illenenek, amihez nagyon sok minden mast is at kellene alakiani. Szoval oda akarok kilyukadni, hogy jo az igy ahogy van.
Bar legszivessebben kiprobalnam egy hosszabb uton, mert addig csak elmeleti kapukat dongetek ugyiscsak mindossze.
na mej se

baowah 2007.09.17. 13:03:58

a valto az most is 5gangos, az uccso fokazat erosen overdrive jellegu. amugy bizos, hogy nincsen nyomatekhiany, ket szemellyel szellel szemben emelkedon ugyanugy tartja a maga lenduletet. ha kikalapozom a vetelt, amjd kiprobalod. amugy javasolom neked is, aztan felenfieldezhetnenk a nordkapphoz. vagy le marokkoba.

hege 2007.09.17. 14:22:36

elso lepesben eleg lenne, ha lemennenk 28.án Pákozdra vagy a mostani hétvégén irányba bennénk valami kedélyes célpontot. A Tatran még mindig betegeskedik, relytélyes tuneteket produkál, úgyhogy radikális beavatkozás kovetkezik, de azt hétkozben megoldom (remélem). Addig gondolkozz ...
Apropó, érdekes módon a kedves Kovács is Marokkóba akar menni, csak autóval.

baowah 2007.09.17. 14:31:20

Kedves Kovacs? akozse Bagoly? vagy o nem Kovacs? vagy mi van?
a pakozd engem annyira nem mozgat, valami vetranverseny nincs a kozelben inkabb?
most hetvege nem tudom, lehet h temetes szombaton, ha meg nem, akkor pesten leszek. ezt het vege fele tudom majd pontositani, addig meg en sem tudom.

mik a tatran tunetei?

hege 2007.09.18. 08:14:55

Ja, bocs, a Kovacsot nem ismered. Nem baj. Azt talalta ki, hogy le kellene menni Marokkoba autoval es korulnezni. Ha 3 ember megy, mar elviselhetoek a koltsegek. Ki kellene szamolni, mennyi ido kell ra, de ha valtjak egymast a soforok, akkor lehet megallas nelkul menni. De nemtaglalom tovabb, ez meg ugyancsak elmeleti sikon van.
Valamiert nem latom az utolso hozzaszolasodat, csak a bal oldali "friss topikok" savban, ott meg nem tudtam vegigolvasni. Most elrohantam Pákozdra, jo légy.